روسیه: مسکو و واشینگتن هیچ رویکرد مشترکی برای مبارزه با داعش ندارند

سرگئی لاوروف اعلام کرد روسیه و آمریکا نتوانستند به یک رویکرد مشترک برای مبارزه با داعش دست یابند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، سرگئی لاوروف – وزیر امور خارجه روسیه – در پایان دومین نشست خود با وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت روسیه و واشینگتن رویکرد مشترکی برای مبارزه با داعش ندارند.

سرگئی لاوروف پس از دومین دیدار خود با جان کری – وزیر امور خارجه آمریکا – گفت: "همه ما بر این موضوع اتفاق نظر داریم که داعش یک شیطان و   تهدید مشترک است. همه ما به اهمیت ضرورت پیوستن به تلاش‌ها برای مبارزه با گروه تروریستی داعش واقفیم؛ تهدیدی که هر چه زودتر باید با آن مواجه شد." 

وی افزود: "اما در حال حاضر و با توجه به شرایط بن بستی که میان طرف های درگیر حاکم است، هیچ رویکرد مشترکی برای مواجه با این مشکل نداریم."

سرگئی لاوروف در ادامه اظهار داشت روسیه و آمریکا به تلاش های خود ادامه خواهند داد تا برای مبارزه با داعش به یک استراتژی مشترکی دست یابند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت وزرای خارجه دو کشور در خصوص بحران اوکراین و گام هایی که برای اجرای توافق "مینسک" باید برداشته شود نیز گفتگو کردند. 

جان کری و سرگئی لاوروف که برای شرکت در نشست "انجمن ملل آسیای جنوب شرقی" در مالزی حضور دارند، با وزیر امور خارجه عربستان در خصوص بحران سوریه ملاقات سه جانبه ای برگزار کردند. 

روسیه در تلاش بوده است تا با برقراری صلح دوباره میان سوریه و کشورهای منطقه نظیر عربستان و ترکیه، آنها را برای مبارزه با داعش متحد کند.

جان کری چهارشنبه نیز دیداری را با وزیر امور خارجه ترکیه داشت. وی از تصمیم ترکیه برای در اختیار قرار دادن پایگاه های نظامی این کشور به آمریکا استقبال کرد. ترکیه پایگاه های نظامی خود را با هدف مبارزه با گروه تروریستی داعش در اختیار آمریکا قرار داده است. 

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار