روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهور ترکیه:

ایران و ترکیه باید به طرحی مشترک برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه دست یابند

رئیس‌جمهوری افراطی گری و تروریسم را یک معضل بزرگ در منطقه دانست و گفت: ایران و ترکیه باید با کمک یکدیگر به یک طرح مشترک و راه حل عملی برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه دست یابند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان روز چهارشنبه در مکالمه تلفنی با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه، افراطی گری و تروریسم را یک معضل بزرگ در منطقه دانست و اظهارداشت: ایران و ترکیه باید با کمک یکدیگر به یک طرح مشترک و راه حل عملی برای ریشه کن کردن تروریسم در منطقه دست یابند.

روحانی با ابراز تاسف از نا امنی های منطقه و تبیین اوضاع خطرناک آن، به نقش مخرب گروه های تروریستی پرداخت و گفت: این تحولات و وضعیت منطقه، گسترش رایزنی های ایران و ترکیه را ضروری می سازد.

رئیس جمهور، اقدامات گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه را نگران کننده خواند و گفت: این شرایط ناامنی، بی تردید اثر سوء بر کشورهای همسایه نیز برجای می گذارد.

روحانی افزود: ایران و ترکیه در شرایط بسیار سخت نیز پیوسته در کنار یکدیگر بوده اند و امروز نیز در شرایط سخت کنونی منطقه باید با همکاری نزدیکتر بتوانیم مسایل منطقه را حل کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به تحولات منطقه ای اظهارداشت: تحکیم و توسعه روابط تهران با آنکارا برای ما بسیار حائز اهمیت است.

روحانی لازمه انجام هر عملیاتی علیه تروریسم را هماهنگی با دولت مرکزی کشورها دانست و تصریح کرد: اگر این هماهنگی بوجود نیاید، ممکن است مشکلی حل شود اما مشکلات بزرگتری هم بوجود می آید.

رئیس‌جمهور در پایان با تشکر از تماس تلفنی اردوغان، برای دولت و ملت ترکیه آرزوی سلامتی و سربلندی کرد.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تاکید بر اینکه بی ثباتی، ناامنی و درگیری ها در منطقه باید متوقف شود، گفت: ضروری است با همکاری های مشترک، با تروریسم و افراطی گری بویژه با گروه تروریستی داعش مقابله کنیم.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: داعش بخشی از القاعده است و تداوم فعالیت این گروه تروریستی برای جهان اسلام خطرناک است و همکاری دو کشور ایران و ترکیه در مبارزه با این گروههای تروریستی اهمیت فراوانی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار