در ادامه واکنشها به سخنرانی اوباما

سناتور آمریکایی: سخنان اوباما مرا مجاب کرد از توافق با ایران حمایت کنم

یک سناتور دموکرات اعلام کرد پس از سخنرانی اوباما مجاب شد از توافق با ایران حمایت کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی سنای آمریکا، سناتور دمکرات «دیان فینشتین» با انتشار بیانیه ای درباره سخنرانی اخیر«باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان اوباما مرا مجاب کرد که از توافق اتمی با ایران حمایت کنم.
در این بیانیه آمده است: رئیس جمهور اوباما امروز یک سخنرانی قدرتمند و صریح انجام داد. این موضوع سبب شد من تصمیم بگیرم که از توافق تاریخی با ایران حمایت کنم. اوباما، اقدامی فوری را در رابطه با این توافق انجام داد و با مخالفان روبرو شد. او نشان داد آمریکا همیشه در کنار اسرائیل خواهد ماند و از امنیت آن دفاع خواهد کرد. امیدوارم همکارانم و تمامی آمریکایی ها این فرصت را داشته باشند این سخنرانی را تماشا کنند و حقایق را در نظر بگیرند.
این سناتور آمریکایی در ادامه افزود: در چند هفته گذشته توافق با دقت بررسی شده است. سخنرانی امروز همراه با بیانیه های نمایندگان دمکرات همراه شد که اعلام کردند از این توافق حمایت خواهند کرد. معتقدم  این امر اثبات کننده این موضوع است که بیشتر، مزیت های فنی این توافق ارزیابی شده اند و ارزشهای آن شفاف تر شده است.
وی افزود: رفتن به دنبال دیپلماسی پیش از رفتن به دنبال جنگ باید نشانه ای از رهبری جهانی آمریکا باشد. امروز من به رئیس جمهور به خاطر راه حل دیپلماتیک و صلح آمیزش برای این چالش امنیت ملی افتخار می کنم.
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در دانشگاه "امریکن" واشینگتن در دفاع از توافق هسته ای ایران، آن را توافقی بر مبنای "سنت مستحکم دیپلماسی" معرفی کرد.

اانتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار