تبدیل فاضلاب مجتمع‌های مسکونی به آب کشاورزی

ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی برای جلوگیری از هدر رفتن آب از طریق طرحی فاضلاب مجتمع‌های مسکونی را به آب کشاورزی تبدیل می‌کند.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی قصد دارد از طریق طرحی آب تصفیه شده فاضلاب را برای آبیاری گلخانه‌های مجتمع‌ها و یا پارک‌های اطراف آن استفاده کند تا از این طریق از هدر رفتن آب جلوگیری شود.

قانعی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه هر روز بر تعداد مجتمع‌های مسکونی افزوده می‌شود لذا با استفاده از این طرح می‌توانیم مصرف آب را تا حدی کاهش دهیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی با اشاره به همکاری شهرداری تهران در این خصوص تصریح کرد: برای کاربردی کردن و تجاری کردن این فناوری با شهرداری تهران مکاتبه‌هایی داشته‌ایم که در صورت اعلام همکاری این سازمان می‌توانیم از فناوری تبدیل فاضلاب به آب کشاورزی در مجتمع‌های مسکونی استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: این یک سیستم و فناوری است که در تمام دنیا استفاده می‌شود و یک دانش کاربردی است که متخصصان ایرانی به این فناوری دست یافته‌اند و می‌توانیم از این فناوری در مجتمع‌های مسکونی و صنعتی استفاده کرده تا سهم کوچکی در صرفه‌جویی آب داشته باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار