معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با برداشتن تحریم‌ها در صورتی می‌توانیم یک محصول را وارد کشور کنیم که اولویت اصلی آن یعنی انتقال تکنولوژی صورت گیرد.

علیرضا دلیری معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: با توجه به برداشتن تحریم‌ها قطعا کالاهای مختلفی از کشور‌های دیگر وارد می‌شود لذا باید این مسئله را در نظر داشته باشیم که در صورتی می‌توانیم محصولات را وارد کشور کنیم که انتقال تکنولوژی آنها صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: به عبارتی طرف شرکت‌های بزرگ صادر‌کننده بپذیرند که در طی دوره زمانی محصول تکنولوژی آن را انتقال بدهند و تولید داخل در داخل کشور صورت بگیرد. این یک سیاست کلی در دولت است که ممکن است بعضی از شرکت‌ها قابلیت و امکان آن را نداشته باشند.

دلیری تاکید کرد: بطور کلی باید اولویت‌های اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت از تولید محصولات در داخل کشور باشد. گاهی اوقات تولید یک محصول در کشور به صرفه نیست و از سوی دیگر کمبود آن محصول احساس می‌شود لذا می‌توان به واردات روی آورد.

معاون توسعه و مدیریت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: اگر محصولی در کشور تولید شود که مشابه خارجی آن وجود داشته باشد واردات آن حذف شده یا کم می‌شود تا بتوان از تولید‌کننده داخل کشور حمایت شود.

وی در پایان بیان کرد: تولید یک کالا و محصول در کشور دارای مزیت رقابتی است تا در زمره کالاهای رقابتی قرار بگیرد البته باید واردات و صادرات محصولات دانش‌بنیان به خوبی انجام شود تا از ورود کالاهای صادراتی بی‌رویه جلوگیری شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.