جنگ عربستان علیه یمن باعث خواهد شد که مخالفان این کشور، برای تغییر رژیم آل سعود به پا خیزند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  و به نقل از ایرنا؛ «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت مردمی انصارالله یمن در گفتگوی ویژه با پایگاه خبری الوقت، اخبار رسانه های عربستان را درباره سیطره مزدوران، تروریست های القاعده و عناصر مسلح حامی عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن، بر پایگاه هوایی «العند» طی بمباران نظامیان عربستان رد و تاکید کرد که عربستان با انتشار چنین اخباری، سعی دارد دروغ بگوید.
وی افزود: شکست ارتش عربستان و فرار نظامیان این کشور از مرزهای یمن در برابر ارتش یمن و کمیته های مردمی، هیبت ارتش عربستان را در دل مردم، سلفی های حامی القاعده و داعش در داخل این کشور از بین برد که در نتیجه این امر باعث می شود که گروه های لیبرال و اصلاح طلب که خواستار اصلاح شرایط داخلی در عربستان و تغییر نظام هستند، علیه رژیم این کشور به پا خیزند.
وی همچنین تاکید کرد: ناتوانی عربستان در دست یابی به اهداف خود (در جنگ علیه یمن)، به مشکلی برای رهبران عربستان و سایر حکومت های حامی آن تبدیل شده، به طوری که این مسئله باعث ایجاد اختلافات در درون دولت عربستان و اعتراضات گسترده علیه «محمد بن سلمان» به سبب شکست وی در تحقق این اهداف شده؛ چرا که او آغازگر این جنگ علیه یمن بود.
البخیتی تصریح کرد: اقدام تجاوزگرانه عربستان نوعی خشم در قبال عربستان ایجاد کرده و نیروهای سیاسی که با این کشور همراهی کردند، پایگاه مردمی خود را از دست دادند. تجاوزگری عربستان موجب متحد شدن ملت علیه کشورهای شرکت کننده در این تجاوز به ویژه خود عربستان شده است.
این مقام انصارالله درخصوص تجهیزات و نیروهایی که ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار است برای پاکسازی شهر عدن و مناطق اطراف پایگاه هوایی العند از عناصر القاعده و گروه های تروریستی دیگر، اعزام کنند، نیز گفت: ترجیح می دهم اطلاعات روشنی درباره مسائل نظامی حساس در این برهه زمانی ارائه نکنم.
البخیتی در خصوص اوضاع انسانی که مردم یمن در پی تجاوزگری عربستان با آن روبه رو شدند نیز تصریح کرد: شهروندان با سختی های بسیاری به سبب تجاوزگری و محاصره مستمر عربستان روبه رو هستند اما با این شرایط ارزش پول یمن همچنان ثابت مانده است.
وی در پاسخ به این سوال که چرا عربستان به نیروهای تحت سیطره اش اجازه نمی دهد تا در بازی سیاسی به منظور پایان دادن به مشکلات مردم یمن شرکت کنند، گفت: اگر مشارکت حقیقی در تصمیم گیری سیاسی وجود داشته باشد، به این معنا خواهد بود که عربستان تاثیر خود را بر یمن از دست خواهد داد و ماهیت نیروهای فاسد و همکارش فاش خواهد شد. 
وی افزود: در نتیجه آنها از تصمیم گیری و حضور در نهادهای دولتی رانده خواهند شد و این موضوع تاثیر مثبتی بر اوضاع سیاسی و اقتصادی یمن خواهد گذاشت. این دقیقا همان چیزی است که عربستان نمی خواهد.
البخیتی ادامه داد: عربستان نگران است که یمن قوی باشد؛ زیرا این موضوع عامل محرکی برای ایجاد تغییر در داخل عربستان و به پا خاستن مردم علیه رژیم این کشور است. از این رو عربستان تلاش می کند تا هر گونه الگوی خوب و مناسب در منطقه را از بین ببرد؛ زیرا اینگونه تغییرات را خطری برای خاندان فاسد حاکم بر این کشور می داند که اراضی را مصادره و اقتصاد این کشور را در دست دارند.
وی تاکید کرد: علی رغم افزایش میزان جنایات و تخریبی که نظامیان عربستانی با هدف قرار دادن غیر نظامیان و تاسیسات مسکونی و شهری به بار آوردند، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن، به سمت نابودی حرکت می کند.
این مقام انصار الله ادامه داد: عربستان موضع بسیاری از کشورها را خرید که این امر هزینه مالی بسیاری را برای عربستان به بار آورد و برای بیشتر فریفتن کشورهای شرکت کننده در جنگ علیه یمن مجبور شد از پشتوانه استراتژی خود که در نهایت روزی پایان می پذیرد، استفاده کند.
البخیتی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن به ابزاری در دستان عربستان تبدیل شده و دیگر هیچ گونه مقبولیتی نزد مردم یمن از جمله اهالی جنوب یمن ندارد.
وی گفت: عربستان و نیروهای همپیمانش نیز خود را پشت هادی پنهان کردند تا بار مسوولیت این تجاوزگری را به عهده نگیرند و می گویند که جنگ تصمیم هادی بود. به همین دلیل است که امروز آنها به هادی متوسل شدند؛ در غیر این صورت او به برگه ای بی اعتباری تبدیل شده است.
عضو دفتر سیاسی انصار الله در خصوص سفر «خالد بحاح» به شهر عدن نیز گفت: هدف بحاح از سفر به عدن تاکید بر این موضوع بود که آنها در این شهر جای پایی برای خود دارند. اما سفر وی کوتاه و سریع بود. ترک عدن این حقیقت را آشکار کرد که این شهر تحت کنترل آنها نیست. زیرا اگر آنگونه که خود ادعا می کنند عدن تحت سیطره آنها بود، هادی به آنجا باز می گشت.
وی در پایان با بیان اینکه فرودگاه عدن و همچنین همه مناطق این استان، همچنان در کنترل ارتش و کمیته های مردمی یمن است، تاکید کرد: فرودگاه عدن همچنان میدان عملیات های جنگی است و هر چند وقت یکبار در معرض بمباران قرار می گیرد. در نتیجه زمانی که بحاح در فرودگاه بود، می ترسید که این فرودگاه هدف حملات هوایی قرار بگیرد و درگیری ها در آن مجدد از سر گرفته شود. از این رو ترجیح داد به سرعت آن جا را ترک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.