آیت الله مکارم شیرازی گفتند : باید از تکنولوژی رسانه ای حسن استفاده شود و باید صدا و سیما را به دانشگاه مفید تبدیل کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  ایشان در دیدار مدیر کل و جمعی از مدیران صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در مشهد با اعلام رضایت از عملکرد صدا و سیما گفتند: بر خلاف رسانه های غربی که معتقدند هرچه مردم می پسندند باید پخش شود، صدا و سیما باید هر آنچه را که به مصلحت مردم است و به صورتی که مردم می پسندند پخش کند.

آیت الله مکارم شیرازی صدا و سیما را به طبیبی تشبیه کردند که می تواند با تولیدات خود بیماری ها و آسیب های اجتماعی را شناسایی ودرمان کند.

ایشان گفتند: در حالیکه جناح های مختلف در کشور از صدا و سیما انتظار دارند نکات مثبت را بیان کند و نقاط ضعف را نادیده بگیرد اما صدا و سیما موظف است علاوه بر بیان نکات مثبت نقاط ضعف را نیز با بیانی دوستانه و مودبانه و نقد سازنده مطرح کند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه اعتماد مردم مهمترین سرمایه صدا و سیما است افزودند: باید واقعیت ها را به صورت سازنده و مفید گفت ولی اعتدال را در طرح مسائل رعایت کرد.

ایشان از مسئولان صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی خواست تا در برنامه های دینی و مذهبی خود از ظرفیت های حوزه علمیه مشهد و آستان قدس رضوی بیشتر استفاده کنند.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های این مرکز گفت: تولید و پخش 24 هزار ساعت برنامه رادیویی، تلویزیونی و خبری در سال از جمله خدمات فرهنگی صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی است.

حجت الاسلام و المسلمین علی نهاوندی با اشاره به اینکه این مرکز سالانه 500 ساعت برنامه برای شبکه های سراسری تولید می کند افزود: تولید برنامه های دینی و مذهبی و انتشار معارف قرآنی بخش عمده ای از تولیدات این مرکز را تشکیل می دهد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.