وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمامی بازارهای جهانی برای تجارت با بازار ایران آماده می‌شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛  محمود واعظی در نشست مشترک با تجار و بازرگانان استان اردبیل اظهار داشت: توفیقات در مذاکرات هسته‌ای بسیاری از مشکلات کشور در عرصه روابط خارجی را برطرف می‌کند که توسعه روابط خارجی با کشورهای جهان زمانی امکان پذیر است که ایجاد ارتباط از سوی هر دو کشور مورد استقبال قرار بگیرد.

وی گفت: در حال حاضر وزارت خارجه کشورمان درخواست‌های متعددی از کشورها و هیئت‌های تجاری از سراسر جهان برای حضور در ایران دارند که در قالب این سفرها، شرکت‌ها و گروه‌های تجاری بزرگی به کشورمان سفر می‌کنند که قطعا نتیجه مثبتی را برای کشور به دنبال دارد.

واعظی تصریح کرد: کنگره آمریکا چه در مورد توافق هسته‌ای موافقت کند و یا با این موضوع مخالفت داشته باشد، موضوع تحریم ها برای همیشه پایان یافته است و پایه های تحریم علیه کشور ایران از این به بعد سست می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین افزود: مسئولان استان اردبیل باید برای صادرات محصولات خود از جمله سیب‌زمینی بازارهای متنوعی داشته باشند و به جای چند کشور، کشورهای بیشتری را به عنوان مقصد صادرات محصولات خود پیدا کنند تا در این راستا دغدغه و نگرانی نداشته باشد.

واعظی در ادامه با بیان اینکه ارتباط و تعامل دوسویه باید با کشورهای آذربایجان و ترکیه افزایش یابد، گفت: ما از ایجاد کمیسیون مشترک در کشور آذربایجان حمایت می‌کنیم که در این راستا رایزنی‌های اولیه بین مسئولان دو منطقه انجام می‌شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.