معاون اجرایی مرکز بهداشت استان قزوین گفت: مصرف تنباکو به صورت مداوم سبب بروز پیری زودرس، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های کلیوی و بیماری انسداد راه هوایی همچون بیماری "آمفیزیم" و سرطان می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کلهر  افزود: مرحله نخست آشنایی با مواد مخدر، عوارض مرتبط با مصرف انواع مواد بوده که به طور کلی می‌توان به موادی همچون تنباکو، مواد افیونی، مواد محرک، الکل و سایر مواد اشاره کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از دخانیات عامل اصلی مرگ و بیماری‌های مرتبط با مواد محسوب شده و این نوع اعتیاد یک مشکل اصلی سلامت عمومی محسوب می‌شود، بیان کرد: پیشگیری از این امر نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی خانواده‌ها است.

معاون اجرایی مرکز بهداشت استان قزوین افزود: مصرف تنباکو به طور مستمر به شکل قلیان، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی همچون آسم، دیابت و فشار خون را در افراد افزایش می‌دهد.

وی تأکید کرد: مصرف تنباکو به صورت مداوم سبب بروز پیری زودرس، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های کلیوی و بیماری انسداد راه هوایی همچون بیماری "آمفیزیم" و سرطان می‌شود.

کلهر با اشاره به اینکه مصرف سیگار و قلیان برای  کودکان ضرر بیشتری در مقایسه با بزرگسالان دارد، گفت: کودکان در معرض خطر جدی‌تری نسبت به بزرگسالان دارند و بیماری‌های تنفسی برای کودکان خطرناک تر از بزرگسالان است.

انتهای پیام/گ


برچسب ها: مصرف ، قلیان ، ابتلا ، بیماری ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.