مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: توزیع قبوض جمع آوری و دریافت کمک های مردمی توسط موسسات خیریه در معابر عمومی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حسن کاشی  افزود: هرگونه جمع آوری کمک های مردمی و دولتی از سوی موسسات خیریه، باید از طریق اعلام شماره حساب به نام سازمان مردم نهاد مربوطه انجام شود.

این مسوول تاکید کرد:موسسات خیریه باید از توزیع قبوض جمع آوری کمک های مردمی در معابر عمومی امتناع کنند.

وی با اشاره به نامه وزارت کشور مبنی بر ممنوعیت توزیع قبوض جمع آوری کمک های مردمی توسط موسسات خیریه در معابر عمومی، افزود: یکی از مشکلات اساسی در ارزیابی مالی موسسات خیریه، میزان توزیع قبوض و چگونگی حسابرسی در این خصوص بوده، ضمن آنکه اعتراضات فراوانی از سوی مردم و مراجع رسمی و غیر رسمی در خصوص توزیع قبوض جمع آوری کمک ها به وجود آمده بود ولی با تصمیمی که هیات مرکزی نظارت بر سازمان های مردم نهاد اتخاذ نمود است، در آینده ای نزدیک این مشکل حل خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطر نشان کرد: در راستای ابلاغ وزارت کشور، مکاتبات لازم با فرمانداری ها، نیروی انتظامی، کمیته امداد و بهزیستی استان به عمل آمده و در صورت مشاهده هرگونه توزیع قبض در سطح استان از سوی موسسات خیریه با عوامل آن برخورد قانونی صورت می پذیرد.

وی در پایان یادآور شد:از مردم استان تقاضا داریم در صورت برخورد با عوامل توزیع قبوض جمع آوری کمکهای مردمی، ضمن نپرداختن وجه به این افراد، مراتب را در اسرع وقت با شماره تلفن 33682949 دفتر امور اجتماعی و فرهنگی در میان بگذارند.

28 سازمان مردم نهاد استان قزوین در زمینه خیریه فعالیت می کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.