معاون طرح، توسعه و فناوری‌های نوین وزیر ارتباطات گفت: شبکه فیبر نوری در کشور به ۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر رسیده است و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از پروژه‌های امسال این آمار به ۶۹ هزار کیلومتر افزایش یابد.

افزایش شبکه فیبر نوری به 69 هزار کیلومتر در کشور به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛  مهدی کریمی نیسیانی افزود: در تلاش هستیم شبکه فیبر نوری در کشور را افزایش دهیم که این امر نیازمند وحدت و همدلی و فعالیت همه‌جانبه است، امیدواریم امسال در این حوزه تحول عظیمی خلق کنیم.

وی با اشاره به اینکه شبکه ظرفیت انتقال کشور در ابتدای دولت یازدهم 15 هزار E1 بوده است، گفت: هم‌اکنون با تلاش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این آمار به 1 میلیون و 300 هزار E1 رسیده و پورت‌های دسترسی نیز افزایش چشمگیری داشته است.

معاون طرح، توسعه و فناوری‌های نوین وزیر ارتباطات بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات در استان اردبیل که چهارراه ارتباطی کشور به‌حساب می‌آید برای دولت یازدهم اهمیت زیادی دارد و امسال در این استان سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در حوزه فناوری توسط بخش خصوصی و دولت هزینه می‌شود.

کریمی در ادامه با اشاره به اینکه توسعه تجهیزات کانال‌های بین‌المللی اردبیل نیز در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پهنای باند اینترنت در استان اردبیل نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش‌ یافته است و امروز 5 پروژه مهم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در اردبیل افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، شبکه ، فیبر ، نوری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.