بلومبرگ به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شد ایران چندین روز پس از حصول توافق هسته ای، سایت هسته ای پارچین را پاکسازی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بلومبرگ با اشاره به جلسه مقامات اطلاعاتی آمریکا و نمایندگان کنگره گزارش داد مقامات اطلاعاتی آمریکا مدعی شدند ایران چندین روز پس از امضای توافق هسته ای، سایت مشکوک پارچین را پاکسازی کرد.

مقامات اطلاعاتی آمریکا در گفتگو با بلومبرگ مدعی شدند آژانس اطلاعاتی آمریکا اواخر تیر و اوایل مرداد تصاویر ماهواره ای از سایت نظامی پارچین به دست آورد که حکایت از پاکسازی این سایت از آزمایش های هسته ای نظامی دارد؛ آن هم پیش از آنکه بازرسان آژانس انرژی اتمی اجازه ورود به این سایت را بیابند. 

قرار است کنگره 17 سپتامبر (26 شهریور) رای نهایی خود را در خصوص توافق هسته ای ایران اعلام کند. این درحالیست که برخی از نمایندگان کنگره با ابراز نگرانی از این توافق اظهار داشته اند ممکن است ایران اجازه شفاف سازی های لازم در خصوص فعالیت های احتمالی نظامی در سایت پارچین را ندهد.

"ریچارد بر" -- رییس کمیسیون اطلاعات سنا – ادعا کرد اطلاعات جدید، نگرانی های بیشتری را در خصوص اقدامات ایران که خلاف توافق است، به وجود آورده است.

در بخشی از توافق هسته ای آمده است ایران باید تا 15 اکتبر (23 مهر) اجازه بازرسی از تاسیسات پارچین را صادر کند. یک مقام آمریکایی مدعی شد مسلما ایران تا آن زمان فرصت نخواهد داشت مقدار اندک اورانیوم را به طور کامل از سایت پارچین پاکسازی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گياه
۲۲:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
اينها دارن به شخصيت و حاكميت ايران توهين مي كنن و متاسفانه يكي از دستاوردهاي توافق اين چنيني نيز همين مسايل است كه دائما روي افكار عمومي مردم ايران كاري مي كنن كه مردم احساس حقارت كنن...بايد جوابي داد كه متناسب با اين فضاسازي باشد...البته كار هر كسي نيست....
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۹:۱۱ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
به این احمقها باید گفت چرا باید بعد از توافق باشد این همه زمان وجود داشته بدبختها سر به دیوار می کوبند
Germany
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
اصلا داشتیم و داریم به تو چه مگه ما دخالت میکنیم تو کار دیگران فضول جون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
فقط دورد بر شهیدان با اشک گریان سینه سوزم ای شهیدان کجایین
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۷:۵۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
گفته اند. طلا که پاکه چه منتش به خاکه
Iran (Islamic Republic of)
رضوی
۱۷:۵۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
مگه میشه ! مگه داریم !
یکی نیست بگه آخه لعنتی ها ظاهرا قضیه پاکسازی بشه ، اثر فعالیت ها که تا سال های سال میمونه آخه چرا اینقدر فرافکنی
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۶:۱۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
جمهوری اسلامی ایران برقلبهاحکومت میکند
Iran (Islamic Republic of)
احمد علي جهان بين
۱۶:۰۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
بازهم مرگ بر امريكا
آخرین اخبار