شهرکرد؛

وجود پتانسیل و شرایط تولید محصول سالم در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان پتانسیل و شرایط تولید محصول سالم را داراست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح اله غریب در نشست ستاد فنی حفظ نباتات چهارمحال و بختیاری با حضور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در شهرکرد، از وجود پتانسیل و شرایط تولید محصول سالم دراین استان خبر  داد.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ موقعیت جغرافیایی، تنوع محصولات و قرنطینه بودن بسیاری از آفات، بهترین شرایط برای سرمایه گذاری تولید محصول سالم و تضمین امنیت غذایی در کشور را دارد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای رسیدن به این مهم، توجه و اختصاص اعتبارات لازم ضروری است، تأکید کرد: جهت ورود به بازار جهانی باید محصول سالم تولید کنیم.

غریب گفت: مدیریت و واکنش سریع، پایش، برنامه ریزی و ردیابی به موقع آفات و بیماری ها از وظایف مهم سازمان حفظ نباتات است که تأثیر زیادی در تولید محصول سالم دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم در این نشست گفت: سال گذشته مبارزه با سن در سطح 6 هزار و 500 هکتار از مزارع این استان انجام شد که امسال به 13 هزار هکتار رسید.

حسین برزگر با بیان اینکه این مدیریت سموم را با قیمت کمتر از بازار در اختیار کشاورزان دیم کار قرار داد افزود: سن زدگی کمتر از 2 درصد گندم های تحویلی به سیلو، نشان دهنده موفقیت عملیات کنترل و مبارزه با سن می باشد.

محمدعلی باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در سفر 2 روزه به چهارمحال و بختیاری، ضمن بررسی مسائل و مشکلات این بخش، از واحدهای توزیع نهاده ها، فروشگاه های سموم و کلینیک های گیاه پزشکی در استان دیدن کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.