چاک شومر اظهار داشت با توافق ایران مخالفت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه از واشینگتن، چاک شومر، سناتور دموکرات که با نفوذترین صدای یهودیان در کنگره آمریکا به شمار می رود، روز پنجشنبه در سخنانی که ضربه ای مهلک به دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود، مدعی شد: "با توافق هسته ای ایران مخالفت خواهد کرد."
شومر، مرد شماره سه دموکرات های سنا در بیانیه ای مدعی شد: "پس از بررسی های دقیق و حساب شده تصمیم گرفتم که با این موافقتنامه مخالفت کنم و بر این اساس به لایحه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران رای مثبت خواهم داد."
وی در ادامه ی ادعاهای خود گفت: "مدافعان و مخالفان در هر دو طرف استدلال های قوی برای موضع خود دارند که آن را به سادگی نمی توان نادیده گرفت. این مسئله ارزیابی توافق را کاری دشوار و پر زحمت کرده است و من پس از بررسی، تامل دقیق و بررسی دقیق احساسات و انگیزه های خود تصمیم گرفته ام که با این توافق مخالفت کنم و به طرح مخالفت با توافق رای مثبت خواهم داد."
براساس این گزارش، این اعلام ضربه ای به اوباما است که در تلاش است کنگره را به حمایت از توافق هسته ای با ایران، ترغیب کند. انتظار می رود کنگره در ماه سپتامبر (شهریور-مهر)، قطعنامه ای در مخالفت با قرارداد هسته ای با ایران صادر کند.
اوباما این قطعنامه را وتو خواهد کرد ولی کنگره و سنا می توانند با اکثریت دو سومی،توافق با ایران را از بین ببرند.
گفته می شود نانسی پلوسی، نماینده دموکرات کنگره در حال ایجاد تیمی است که بتوانند با وتوی احتمالی، مقابله کنند.
شومر مدعی شد: "با توافق هسته ای، مخالفت می کنم زیرا بر این باورم که جنگ، گزینه ای اجتناب ناپذیر است زیرا من می دانم که ایران تغییر نخواهد کرد. بهتر است تحریم های آمریکا حفظ و تقویت شود و تحریم های ثانویه علیه کشورهای دیگر به اجرا درآید و مسیر دشوار دیپلماسی یک بار دیگر، هر قدرهم که دشوار باشد، پیگیری شود."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار