ششمین دوره رقابتهای جام باشگاه ها آسیا ۲۰۱۵ با برگزاری دیدار نهایی و قهرمانی باشگاه تاسیسات دریایی تهران به پایان رسید.

آقایی مسلم ایران در آسیا/ تاسیسات دریایی ایران فاتح سربلند جام ششمبه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران با غلبه بر تیم القادسیه کویت به مقام قهرمانی ششمین دوره جام باشگاه های اسیا رسید. تاسیسات دریایی در نیمه اول دیدار نهایی کار سختی مقابل حریف کویتی خود نداشت و خیلی زود توسط حسن زاده به گل اول دست یافت و در دقیقه ۵ روی پاس شمسایی توسط بهادری اختلاف را به دو گل افزایش داد. در ادامه تیم تاسیسات به حفظ میدان پرداخت و با استفاده از سیستم پنج نفره در دو دقیقه پایانی کار را در نیمه اول با نتیجه دو بر صفر به سود خود پایان دادند.

با شروع نیمه دوم هم تاسیساتی ها برتر از حریف بودند و پاس فوق العاده علی اصغر حسن زاده توسط سنگ سفیدی به گل سوم تیم ایرانی مبدل شد. اما پس از گل سوم به یک باره روند بازی به سود القادسیه تغییر کرد و این تیم توانست توسط محمد حیات به گل اول خود دست یابد. پس از آن اشتباهات فردی تاسیساتی ها موجب پنج خطاشدن این تیم شد تا فشار بر بازیکنان تیم تاسیسات مضاعف شده و ۱۲ دقیقه پایانی این تیم دست به عصا شود. در این لحظات اشتباه عجیب محمدرضا سنگ سفیدی و اعتراض وی به داوری در حالی که کارت زرد داشت موجب دریافت کارت قرمز و اخراج از زمین بازی شد تا تیم تاسیسات با وجود پنج خطا بودن با یک بازیکن کمتر دودقیقه تحت فشار باشد.

شمسایی و یارانش با عکس العمل خوب مهدی مصطفایی از این دو دقیقه به سلامت گذشتند و در نهایت دقیقه ۳۶ زیرکی وحید شمسایی به گل چهارم تاسیسات بدل شد.

در این دقایق که هر دو تیم از سیستم پاورپلی استفاده می کردند، تیم تاسیسات با چنگ و دندان به دنبال قهرمانی بود و با وجود پذیرش گل دوم توانست روی موقعیت شناسی علی اصغر حسن زاده به گل پنجم دست یابد تا ارامش به اردوی تاسیسات بازگردد.

عبدالرحمان الوادی دو بار دیگر در دقیقه ۳۹ و ۴۰ گلزنی کرد تا بازی با نتیجه ۵-۴ به پایان برسد و جام قهرمانی بر فراز دستان بازیکنان تاسیسات دریایی قرار گرفت.

در پایان این مسابقات وحید شمسایی با ۱۰ گل از ایران به عنوان آقای گلی دست یافت. شمسایی پیش از این در اولین دوره مسابقات هم به عنوان آقای گل رسیده بود تا برای بار چهارم عنوان اقای گلی به ایرانی ها برسد. پیش از این به ترتیب وحید شمسایی (فولاد ماهان ) ، علی اصغر حسن زاده (الریان قطر ) ، احمد اسماعیل پور ( گیتی پسند ) موریوکا ( ناگویا ) ،‌موریوکا ( ناگویا ) به عنوان آقای گلی رسیده بودند.

مصاحبه های مربیان دو تیم:

وحید شمسایی بعد از قهرمانی در جام باشگاه های آسیا 2015 در کنفرانس خبری گفت:این مقام و قهرمانی حاصل زحمات یک مجموعه بود که از ما حمایت کرد و از تمام بازیکنانم تشکر میکنم زیرا امروز روز کشور ایران بود.بسیار خوشحالم که استان اصفهان برای من خوش یمن بود و مانند اولین سالی که با فولاد ماهان توانستم هم قهرمان و هم آقای گلی را کسب کنم و امسال نیز همان شرایط تکرار شد.قطعا این پایان ناکامی های فوتسال ایران بود و باید هواسمان را جمع کنیم که لغزشی نداشته باشیم .
 
وی در ادامه افزود:بلافاصله پس از بازی استخاره باز کردم که از فوتسال خداحافظی کنم اما استخاره صبر آمد و باید فعلا صبر کنم.من خسته شدم از تمام بی معرفتی ها و بی عدالتی هایی که در فوتسال این کشور وجود دارد و علی الخصوص از آدم هایی که در داخل کشور علیه ما هستند و این خیلی سخت است که بخواهم فوتسال را ادامه بدم اما خوشحالم تو سال های آخر فوتسالم توانستم یک حرکت خوبی انجام داده و بار دیگر نام فوتسال ایران را پر آوازه کنم.
 
بازیکن - مربی تاسیسات دریایی تاکید کرد: این جام "واس ماس" نه برای کسانی که دلشان برای فوتسال نمیسوزد و یادتان باشد که ما بعد از ناکامی هایی که داشتند توانستیم قهرمان آسیا شویم.
 
شمسایی همچنین گفت:در مورد مسائل ترابیان و افتخاری و خسوس وارد نمی شوم اما به زودی در یک کنفرانس خبری تمام مسائلی که در این مدت رخ داد را خواهم گفت و در سالن با ظریف(افتخاری)صحبت کردم و یک سری نکات را به ایشان گفتم.

وی در پایان گفت:تماشاگران و مردم اصفهانی خیلی خوب و عالی بودند و با ما رفیق گونه رفتار کردند اما یادمان نمی رود که روز اول برای اجاره سالن به ما پول گرفتند اما مسئولین اصفهانی برگزار کننده نتوانستند به ما کمک کنند.

فابیو کورتز تورس بعد از شکست در فینال مقابل تاسیسات دریایی گفت:شرایط ما خاص بود و باید مقابل نماینده ایران بازی میکردیم و از این نتیجه کسی سورپرایز نشد و باخت ما نتیجه شگفت انگیزی نبود و من از بازی بازیکنانم خوشحالم و با وجود تمام مشکلات بازی خوبی انجام دادند و این نتیجه را رقم زدند.ما در مقابل تیم قدرتی و سرعتی بازی میکردیم و تاسیسات شرایط خوبی داشت.نیمه اول نتوانستیم خوب بازی کنیم و نتیجه بگیریم اما من به بازیکنانم در رختکن گفتم که همه چیز تمام شده است و سعی کنید از بیست دقیقه باقی مانده نیمه دوم استفاده کامل را ببرید و این مسئله سبب شد که ما در نیمه دوم عملکرد بهتری داشته باشیم.
 
وی در مورد شرایط میزبانی ایران نیز گفت:ایران کشور خوبی است و غذاهای خوبی دارد و مردمانش با ما دوست هستند و ما توانستیم بازی های خوبی را با برخی تیم های ایرانی قبل از جام برگزار کنیم که این خیلی توانست به ما کمک کند و باید به نظرم برای بازی های لیگ داخلی نیز چنین اردوهای تدارکاتی خوبی در ایران داشته باشیم.
 
سرمربی القادسیه کویت در مورد شایعه ارتباط با حسین شمس نیز گفت: ما هیچ ارتباطی با حسین شمس نداشتیم.
 
امیر شمسایی سرمربی تاسیسات دریایی نیز در پایان بازی فینال گفت:خوشحالم که بالاخره پس از سه سال توانستیم قهرمانی را برای ایران کسب کنیم و در بازی سخت امروز که حریف کویتی چیزی برای از دست دادن نداشت، توانستیم کنترل بازی را در دست بگیریم و پیروز و قهرمان شویم.
 
وی افزود:قبلا هم گفته بودم که برای ما اختلاف گل هیچ فرقی نداشت و مهم نتیجه و قهرمانی بود و کاری به مسائل فنی ندارم.
 
سرمربی تاسیسات دریایی در پایان گفت:خوشحالیم که تو شهر خودمان یعنی شهر برادران شمسایی توانستیم قهرمانی را کسب کنیم و دست تک تک هواداران را می بوسم چرا که خیلی خونگرم و یار ششم ما بودند و در نتایج تاثیر گذار داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار