سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار پیامی صادر کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ متن پیام به شرح زیر است:

"ن و القلم و ما یسطرون"

17 مرداد روز خبرنگار که به مناسبت شهادت "محمود صارمی" خبرنگار ایرنا نام گذاری شده، نشان دهنده آن است که خبرنگاران، رسالت و وظایف خطیری در جامعه بر عهده دارند.

به روح پاک شهدای خبرنگار درود می فرستیم و یادشان را گرامی می داریم. شهدایی که راهنما و روشنگر مسیر خبرنگارانو اطلاع رسانی صحیح واصولی هستند.

تلاش همه خبرنگران را ارج می نهیم. خبرنگارانی که از روزهای مبارزه برای استقلال و آزادی تا خطوط مقدم جبهه و عرصه دفاع مقدس و تا امروز در کنار مردم بوده و هستند و بدون وقفه نقش اطلاع رسانی شفاف و فراگیر خود را به بهترین شیوه انجام می دهند.

خبرنگاری را نمی توان و نباید در حد یک شغل محدود کرد چراکه فعالیت خبرنگاران مسئول و منصف در جهان امروز به عشق و انگیزه، تعهد اجتماعی و اخلاق حرفه ای، وجدان آگاه و بیدار نیاز دارد.

خبرنگارانِ این مرز و بوم ؛ سفیران آگاهی ، ناظران عادل و صدای جامعه اند که با روحیه پرسشگری، مطالبه گری و خیرخواهی در راه ارتقای دانش و معرفت، صلح و دوستی، امید و اعتدال و داشتن جهانی همراه با صلح و مفاهمه تلاش می کنند و به راستی که خبرنگاران با اطلاع رسانی صحیح مهم ترین نقش را در تحقق همدلی و همزبانی در جامعه دارند.

اما خبر در آموزشو پرروش از اهمیت و جایگاه ارزنده و موثری برخوردار است. با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، حضرت آیت اله خامنه ای «مجموعه آموزش و پرورش حساس‌ترین دستگاه کشور است" واینچنین باید گفت: آموزش و پرورش با داشتن بزرگترین ارتباط و تعامل با جامعه و حضورکلاس و مدرسه، معلم و دانش آموز در جای جای ایران عزیز، در دنیای خبر و خبرنگاری، از ستون های اصلی و حیاتی به شمار می رود.

اینجانب به عنوان سرپرست اداره کل آموزش و پرورشاستان پهناور کرمان و به نمایندگی از خانواده بزرگ و فرهیخته آموزش و پرروش از تلاش های خبرنگاران در انعکاس مطالبات و خواسته های مردم به آموزش و پرورش و متقابلا انتشار اخبار آموزش و پرروش تقدیر می نمایم.

مطمئناً آموزش و پروش با مشارکت خبرنگاران و اهالی محترم رسانه می تواند با پشتوانه مردمی و همگرایی عمومی همراه با پیاده سازی برنامه ها، زمینه تحقق اهدافآموزش و پرورش بویژه اهداف سند تحول بنیادین را فراهم آورد.

سیدداوود ملکی ، سرپرست اداره کل آموزش و پرروش استان کرمان

انتهای پیام/گ

برچسب ها: روز ، خبرنگار ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.