ارتش آمریکا برنامه آموزش سومین گروه از مخالفان دولت را در سوریه آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک؛ کلنل "رایدر،" سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد عملیات آموزش گروه دیگری از مخالفان دولت مرکزی سوریه آغاز شده است. ارتش آمریکا تاکنون دو دوره مختلف آموزشی برای مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، برگزار کرده است و حالا با جذب نیروهای داوطلب، سومین دوره از تعلیمات نظامی را آغاز کرده است.

دست‌کم ده‌ها نفر از نیروهای آموزش دیده آمریکا در دور اول تعلیمات نظامی در نبرد با تروریست‌های "النصره" کشته شدند. مقامات آمریکایی مدعی شدند به دنبال شناسایی شورشیان میانه‌رو هستند تا آنها را برای جنگ با داعش آماده کنند. پیش بینی می‌شود در سومین دوره از تعلیمات نظامی آمریکا، 5 هزار نیروی جدید آموزش ببینند.

"اشتون کارتر،" وزیر دفاع آمریکا، ژوئیه (اواسط تیر) اذعان کرد از آموزش‌های ارائه شده فقط توانسته است 60 نیروی زبده را پرورش دهد. در طرح حمایتی آمریکا از شورشیان میانه‌رو سوریه، اغلب به آنها سلاح‌های کوچک داده می‌شود و مسئولیت بمباران مواضع داعش برعهده نیروهای ائتلاف آمریکایی است. این طرح با انتقادات زیادی مواجه است زیرا امکان پیوستن این افراد به داعش وجود دارد و با توجه به تعلیماتی که از ارتش آمریکا دریافت می‌کنند، امنیت سوریه و نیروهای ائتلاف را بیش از گذشته به خطر می‌اندازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار