جیمی کارتر: توافق هسته‌ای ایران عالی است

رئیس جمهور اسبق آمریکا توافق هسته‌ای حاصل شده با ایران را عالی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی پِراسپِکت؛ "جیمی کارتر،" رئیس جمهور اسبق آمریکا، توافق هسته‌ای به دست آمده با ایران را "عالی" خواند و اظهار داشت: این بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و تنها گزینه برای جلوگیری از جنگ با ایران است.
"کارتر" در این باره گفت: به "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا، اعتماد کامل  دارم. مطمئن هستم او در صورت تخطی ایران از توافق، دوباره تحریم‌ها را اجراء می‌کند. رئیس جمهور "اوباما" با مانع بزرگی به نام کنگره مواجه است تا بتواند این توافق را به تصویب نهایی برساند. البته معتقد هستم دموکرات‌ها از او حمایت کافی را خواهند داشت و نمی‌گذارند این توافق خدشه‌دار شود.

"کارتر" در ادامه ابراز امیدواری کرد به لطف این توافق، روابط ایران و آمریکا بهبود یافته و همکاری بیشتری با یکدیگر در مسائل مختلف بین‌المللی داشته باشند. وی در ادامه افزود: نگرانی بابت توسعه دانش هسته‌ای ایران ندارم و معتقد هستم در جهت گسترش تسلیحات هسته‌ای گام بر‌نمی‌دارد؛ اما اگر این توافق حاصل نمی‌شد و ایران به سلاح اتمی دست پیدا می کرد، بدون شک عربستان هم خواستار چنین تسلیحاتی بود. اسرائیل هم که دست‌کم 150 تا 200 کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد درصدد افزایش آن بر‌می‌آمد.

"کارتر" درمورد دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما" گفت: در برخی حوزه‌ها به موفقیت‌هایی رسید که قابل تحسین است؛ اما نمی‌توان اصلاح نظام خدمات درمانی و یا حصول توافق هسته‌ای را موفقیت تاریخی برای دوران ریاست جمهوری "اوباما" دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
خوب
آخرین اخبار