نمایشنامه «زیرزمین» همراه با تغییراتی در جهت به‌روز شدن وقایع و اتفاقاتی به کارگردانی آرش عباسی به روی صحنه می‌رود.

آرش عباسی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند شکل‌گیری نمایش «زیرزمین» گفت: نزدیک به 2 ماه پیش بدون حضور فیزیکی من به علت اقامتم در کشور ایتالیا، تمرینات نمایش بر اساس نمایشنامه «زیرزمین» که 12  سال پیش توسط خودم نوشته شده بود، آغاز شد و هر آنچه که در نظر داشتم را به صورت تصویری و مکتوب به سایر اعضای گروه انتقال می‌دادم و در نهایت دو هفته قبل از اجرا به گروه پیوستم.

وی در مورد نمایشنامه این اثر اظهار داشت: نمایش «زیرزمین» با نگاهی اجتماعی روایتگر زندگی خواهر و برادری است که سال‌ها در خانه سرهنگی فراری سکونت دارند و ترس بازگشت صاحب‌خانه از سوی برادر زندگی آن‌ها را دستخوش تغییراتی می‌کند.

وی ادامه داد: نمایشنامه «زیرزمین» در کنار داستان اصلی دارای چند شخصیت و قصه فرعی است و به علت گذر زمان نسبتا طولانی از زمان نگارش آن، در جهت به‌روز شدن وقایع و اتفاقاتی با تغییراتی همراه شد. به عنوان مثال 50 درصد از دیالوگ‌ها به صورت‌های مختلف چون سکوت و حرکت داده می‌شود.

کارگردان نمایش «زیرزمین» در خصوص شیوه کارگردانی این اثر بیان کرد: نمایشنامه «زیرزمین» بیش از 20 بار توسط گروه‌های نمایشی مختلف به روی صحنه رفته است و نگاه رئالیستی حاکم بر متن در شیوه کارگردانی بیشتر آنان دخیلی شده بود اما من به عنوان نویسنده اثر سعی کردم با رویکردی متفاوت نسبت به متن و همین‌طور کارگردانان دیگر این اثر را به روی صحنه ببرم.

وی ادامه داد: شیوه کارگردانی برخلاف فضای نمایشنامه، ایرانی نیست و از حداقل عناصر در طراحی صحنه بهره گرفتم.

گفتنی است نمایش «زیرزمین» به کارگردانی و نویسندگی آرش عباسی با بازی بهنام شرفی و الهام شعبانی مرداد ماه 94 در خانه موزه استاد انتظامی به روی صحنه می‌رود.







انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار