دیدگاه جامعه در نمایش «چند روایت چپ کوک و کج نما از قتل» به چالش کشیده می‌شود.

مهدخت مرادی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، در خصوص داستان نمایش «چند روایت چپ کوک و کج‌ نما از قتل» گفت: این نمایشنامه سه اپیزودی نوشته محمد مساوات روایتگر سه قتل در طبقات متفاوت اجتماعی است. اپیزود اول با بازی فریدون محرابی و کمند امیر سلیمانی داستان زندگی زن و شوهری از طبقه‌ بالای اجتماعی را روایت می‌کند که با وقوع یک قتل زندگی‌شان دستخوش تغییراتی می‌شود.

وی در ادامه افزود: در اپیزود دوم روح‌الله کمانی و پرستو گلستانی در نقش زن و شوهری از قشر متوسط جامعه ظاهر شده‌اند که دیدگاه‌ها نا مناسبشان به سمت یک قتل آن‌ها را سوق می‌دهد و اپیزود آخر هم با بازی شهره سلطانی روایتگر داستان زندگی زنی قربانی،‌از قشر پایین جامعه است که سوء استفاده‌های غیر اخلاقی او را مجبور به قتل کرده است.

مرادی اظهار داشت: حضور شخصیت بازپرس در هر سه اپیزود و در پایان نمایش کامل کننده تمام روایت‌ها و مفهوم نمایش «چند روایت چپ کوک و کنج‌نما از قتل» است.

وی در خصوص درونمایه اثر بیان کرد: درونمایه نمایشنامه رویکرد به مسائل اجتماعی و فرهنگی مردم دارد و سعی می‌کنمد تحولی در برخی از دیدگاه‌های جامعه که منشاء اصلی معضلات هستند ایجاد کند و آن‌ها را به چالش بکشاند.
مهدخت مرادی در مورد انتخاب این نمایشنامه برای اجرا تصریح کرد: سال گذشته که این متن از سوی دوستان پیشنهاد شد به علت علاقه‌ای زیاد به نوع تفکر و روایت‌های محمد مساوات داشتیم و همین‌طور قابلیت‌های متن برای شیوه اجرایی متفاوت سبب شده تا " چند روایت چپ کوک و کنج‌نما از قتل " را به روی صحنه ببرم.

وی در مورد فرم نمایش اظهار داشت: روایت سه اپیزود نمایش به صورت مونتاژ موازی است و اجرای متفاوتی را برای نمایشنامه رقم زده است. در طراحی دکور، فضایی گردون برای صحنه تعبیه شده است و هر اپیزود در داخل قسمتی از آن برای اجرا محصور شده که در پایان با از میان رفتن فواصل همه بازیگران در کنار هم ظاهر می‌شوند.

نمایش «چند روایت چپ کوک و کنج‌نما از قتل» نوشته محمد مساوات از «اتاق 79» و «آدمیزاد باید جایی برای زندگی داشته باشد» سومین تجربه کارگردانی تئاتر مهدخت مرادی است که از نیمه دوم خرداد ماه در سالن چهار سو تئاتر شهد به روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش کمند امیر سلیمانی، فریدون صحرابی،پرستو گلستانی، روح‌الله کمانی و شهره سلطانی هستند و سعید راخ مشاور کارگردان : سعید غلامی مدیر تولید و برنامه‌ریزی و سارا شریفیان منشی صحنه و سعید دوغلو طراح صحنه این نمایش هستند.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار