راههاي بسياري براي بالابردن ترافيك يك سايت وجود دارد. یکی از این راه ها فعالیت در جوامع مجازی است


به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در قسمت اول و دوم سری گزارش های افزایش ترافیک وب سایت، به برسی چگونگی نوشتن مطالب، لینک زدن و نحوه تبلیغات پرداختیم. یکی دیگر از راه های افزایش ترافیک و معرفی یک وب سایت یا بلاگ، فعالیت در جوامع مجازی می باشد. یک سایت خوب و شناخته شده، دارای صفحات پر محتوا و پر از مطالب جدید در صفحات جوامع مجازی خود می باشد. اما اینکه چطور و از کجا شروع کنیم و به چه روشی ادامه فعالیت در جوامع مجازی دهیم. از جوامع مجازی برای گسترش ارتباطات خود با بازدید کنندگان استفاده کنید. فعالیت در جوامع مجازی بسیار مهم است و مطمئن شوید که یک حضور فعال در این جوامع دارید که این کار باعث معرفی هرچه بیشتر شما می شود. مطالب پر محتوا ارسال کنید و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی شاهد خوانندگان وفادار بسیاری خواهید شد. همانطور که در گزارش قبلی بیان شد، در جوامع مجازی نیز با خوانندگان خود ارتباط بر قرار نمایید و از آن ها بخواهید برای شما نظرات خود را ارسال کنند و شما هم به نظرهایشان پاسخ دهید.در ادامه می خواهیم تعدادی از جوامع مجازی را معرفی کنیم.

1- در فیسبوک یک صفحه به نام سایت یا بلاگ خود بسازید.

صاحبان سایت ها بخوانند/// تاپ 1 شنبه 8 صبح

فیسبوک این امکان را به شما می دهد که برای سایت، بلاگ یا شرکت خود یک صفحه بسازید. این امکان به شما کمک می کند که مطالب جدید سایت خود و دیگر اطلاعات مربوط به سایت، بلاگ یا شرکت خود را به سادگی و به سرعت با خوانندگان و دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید. به دلیل بازدید زیادی که از صفحات فیسبوک می شود، این جامعه مجازی مکان بسیار مناسبی برای تبلیغات می باشد.

2-مطالب جدید خود را در توییتر ارسال نمایید.

صاحبان سایت ها بخوانند/// تاپ 1 شنبه 8 صبح

یک حساب کاربری توییتر به اسم سایت خود بسازید و تیتر مهم ترین مطالب را همراه با لینک آن ها به اشتراک بگذارید. گزینه انتشار مطالب خود  در توییتر را در سایت خود قرار دهید.

3- از Tumblr  برای کسب خواننده بیشتر استفاده کنید.

صاحبان سایت ها بخوانند/// تاپ 1 شنبه 8 صبح

Tumblr یک سرویس بلاگ است که به شما کمک می کند به آسانی لینک مطالب خود را در اینترنت به اشتراک بگذارید.

4- یک صفحه +Google بسازید.

صاحبان سایت ها بخوانند/// تاپ 1 شنبه 8 صبح

گوگل پلاس جامعه مجازی شرکت گوگل می باشد و مانند دیگر جوامع مجازی این امکان را به شما می دهد که مطالب خود را به سادگی در اینترنت به اشتراک بگذارید. به دلیل اینکه تعداد زیادی از کاربران اینترنت دارای حداقل یک حساب کاربری گوگل می باشند مطالب شما خیلی سریع تر و راحت تر در اختیار خوانندگان قرار می گیرد. تجربه ثابت کرده  وب سایت هایی که دارای صفحه گوگل پلاس هستند و همچنین از سایت خود به گوگل پلاس لینک زده اند، در نتایج بالاتر موتور جستجو قرار می گیرند، گرچه گوگل این موضوع را تکذیب می کند.
5-عکس های مرتبط به مطالب سایت خود در اسنیتاگرام ارسال کنید.

صاحبان سایت ها بخوانند/// تاپ 1 شنبه 8 صبح

یک صفحه به اسم شرکت یا سایت خود در اینستاگرام بسازید و به ارسال مطالب مربوط به سایت خود در آن ارسال کنید. حتما از هشتگ ها استفاده کنید و سعی کنید یک هشتگ 
مخصوص خود داشته باشید و خود را تبلیغ کنید.

گزارش: مجتبی غنی دل

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.