وی تصریح کرد: در صورتی که موافقت کمیسیون 215 از دولت گرفته شود این پروژه به مناقصه گذاشته خواهد شد.
مدیرکل راهآهن اراک بیان داشت: با برقی کردن این مسیر و با توجه به سرعت بالای 250 کیلومتر در ساعت مسافت اراک به تهران به کمتر از یک ساعت و 15 دقیقه خواهد رسید.
کوکنار گفت: مناقصه دو خطه کردن قم به اراک حدفاصل راهگرد در فاز اول آغاز شده و فاز دوم از ایستگاه راهگرد به سمت شازند نیز به زودی به مناقصه گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از طرحهای در دست اقدام راهآهن اراک ایجاد انشعاب از ملکآباد به سمت خمین ـ گلپایگان ـ اصفهان است که با اجرایی شدن آن باری که از بندرعباس به سمت جنوب میآید به صورت مستقیم از اراک به سمت جنوب انتقال داده خواهد شد.
مدیرکل راهآهن اراک ایجاد قطارهای حومهای را یکی دیگر از طرحهای در دست اقدام راهآهن عنوان کرد و گفت: بازدیدهای میدانی ایجاد قطار حومهای از پتروشیمی تا سر پل شهر مهاجران انجام شده و انشاالله قطار حومهای از مهاجران به سمت اراک راهاندازی خواهد شد، ضمن اینکه قطار حومهای اراک به امیرکبیر را نیز در دست اقدام داریم.
کوکنار افزود: در حال حاضر روزانه قطارهای مسافربری از اراک به سمت مشهد در حرکت است که در صورت نیاز با سرمایهگذاری جدید سرویسهای این مسیر را افزایش خواهیم داد.
انتهای پیام/ ا
من تا اونجا که با شهر اراک آشنایی دارم و اطلاع دارم . . . اراک از خیلی وقت پیش ها به منوریل یا تراموا نیاز داشت نه حالا . . .
ایجاد شرکت تعاونی توسعه و عمران کلانشهر اراک و کرج,...