سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت:‌ ما از اصول خود در سیاست خارجی و سیاست داخلی به هیچ‌وجه عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

طاهری: از اصول‌مان در سیاست خارجی و داخلی عقب‌نشینی نخواهیم کردسیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مسئولین می‌گویند ما در پی این هستیم که فقط در بخش سرمایه‌گذاری از آثار توافق هسته‌ای استفاده کنیم، اما در مورد بحث‌های فرهنگی دغدغه‌های جدی وجود دارد. 
 
وی افزود: قطعا مجلس شورای اسلامی مراقبت لازم را در این مورد خواهد داشت، اما چون کار در دست دولت است، انتظار ما از دولت این است که به شدت مراقب بحث‌های فرهنگی پس از توافق هسته‌ای باشد. 
 
طاهری افزود: فرصت بعد از توافق نباید فرصتی باشد برای اینکه ما به بازار مصرف کشورهای غربی تبدیل بشویم، به خصوص به خاطر اینکه آنها از لحاظ فرهنگی به صورت ریشه‌ای با ما مشکل دارند. حقیقت این است که ما در مورد تشدید تهاجم‌های فرهنگی به شدت دغدغه داریم. 
 
وی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان گفتند، وظایف دینی ما در برابر استکبار با یک توافق تغییر نمی‌کند، بلکه در برابر استکبار، قرآن تکلیف ما را مشخص کرده است. اگر توافق هسته‌ای بخواهد موضع ما را در برابر استکبار تضعیف کند، قطعا مردود خواهد بود. 
 
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: امیدواریم این تصور در کسی ایجاد نشود که این توافق مقدمه عقب‌نشینی از اصول ما است. ما از اصول خود در سیاست خارجی و سیاست داخلی به هیچ‌وجه عقب‌نشینی نخواهیم کرد. 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار