رییس فدراسیون گلف گفت: برای توسعه و گسترش گلف در جامعه و همگانی شدن آن تلاش خواهم کرد.

سعیدی: گلف باید همگانی شود

کیکاووس سعیدی، رئیس جدید فدراسیون گلف در گفت‌وگو با خبرنگار سایر حوزه‌ها گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان افزود: رشته ورزشی گلف جذاب است و هیجان خاصی در بین علاقمندان دارد و برای این که این ورزش در جامعه توسعه و گسترش بیشتری داشته باشد، تلاش خواهم کرد تا آن را همگانی‌تر کنم.

وی تصریح کرد: با وجود این که 96 سال پیش اولین زمین گلف ایران در مسجد سلیمان ساخته و راه‌اندازی شده است و سابقه 100 ساله دارد اما متأسفانه این رشته ورزشی کشورمان ناشناخته مانده و کمتر معرفی شده است.

** ارزان‌ترین گلف دنیا را داریم

سعیدی در خصوص هزینه‌ای که برای آموزش گلف در کشورمان صورت می‌گیرد، گفت: برای یک جلسه تمرین و آموزش گلف در ایران همراه با مربی مبلغ 40 هزار تومان دریافت می‌شود و این در حالی است که در ژاپن به عنوان نمونه در شهر توکیو هزینه‌ای بالغ بر 400 دلار دریافت می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که ارزان‌ترین گلف دنیا را داریم و ورزشی است که مختص پولدارها نیست و افراد علاقمند در حد توان می‌توانند به آن بپردازند.

** ارتقا گلف ایران در رنکینگ جهانی و آسیا

سعیدی در خصوص ارتقا گلف کشورمان در دنیا و قاره آسیا یادآور شد: خوشبختانه طی سال‌های گذشته 20 پله در رده جهانی و 6 پله در قاره آسیا ارتقا داشتیم و از لژیونرهایی که در کشورهای خارجی هستند برای ارتقا گلف کشورمان در تیم ملی از آن‌ها استفاده کردیم.

وی یادآور شد: در آسیا کشورهای کره جنوبی، ژاپن و استرالیا جز تیم‌های خوب آسیا و جهان هستند و ما نیز سعی می‌کنیم خود را به آن‌ها نزدیک کنیم و در سال‌های آینده جز بهترین آسیا و دنیا باشیم.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: بنا داریم برنامه 4 ساله توسعه و گسترش گلف در ایران را بر اساس سیاست‌های کلی ورزش کشور و با هماهنگی وزارت ورزش انجام دهیم. توجه به راهبردهای اصلی، تقویت زیرساخت‌ها، استفاده از بخش خصوصی، شناساندن گلف و تقویت رسانه‌ای آن، توجه به ورزش بانوان، تقویت منابع مالی، توجه به بخش آموزش و استعدادیابی، استفاده از حامیان مالی، تقویت مسائل و جایگاه بین‌المللی و ارتقا رنکینگ جهانی و آسیا و گرفتن کرسی‌های بین‌المللی مدنظرمان می‌باشد.

با توجه به این که گلف از 2016 برزیل وارد المپیک می‌شود، این موضوع را باید در نظر داشته باشیم که به این رقابت‌ها نیز اعزام شویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: گلف ، همگانی ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار