ارتقای ایران در تولید مقالات علمی

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: ایران با ارتقای 16 رتبه در تولید مقالات علمی جایگاه خوبی را در جهان به خود اختصاص داده است.

محمدحسین سجادی‌نیری، دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ایران از لحاظ تولید مقالات علمی رتبه 16 را در جهان به خود اختصاص داده است که جایگاه خوبی در جهان می‌باشد، ولی در تجاری‌سازی و توسعه فناوری در رتبه 60 قرار دارد.

وی تأکید کرد: بین تولیدات علمی تا تولیدات فناوری و توسعه فناوری و تجاری‌سازی فاصله‌ای وجود دارد.

سجادی‌نیریی خاطرنشان کرد: صنایع فناوری‌های نرم و هویت‌ساز در حال پیگیری است تا مواردی که در این حوزه فعالیت می‌کنند را شناسایی کرده تا آن‌ها بتوانند از تسهیلاتی که قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، استفاده کنند.

وی افزود: هم‌چنین قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تصویب کرده‌ایم و در این خصوص ابزارهایی برای این امر در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز با اشاره به راه‌اندازی سه مرکز رشد تصریح کرد: ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز سه مرکز رشد صنایع فرهنگی به کمک دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری راه‌اندازی کرده است.

وی در خصوص برنامه‌های امسال ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز عنوان کرد: راه‌اندازی مراکز نوآوری از برنامه‌های امسال این ستاد می‌باشد و با دو دانشگاهی که در موزه علوم انسانی فعال هستند، مذاکره کرده‌ایم و اگر امکانات این مراکز نوآوری مهیا شود ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز آمادگی راه‌اندازی مراکز نوآوری را دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار