کاخ سفید از برگزاری نشستی با عنوان امنیت هسته ای در سال آتی میلادی در واشنگتن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، دولت آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اجلاس امنیت هسته ای در سال 2016 در شهر واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار خواهد شد.

در این بیانیه آمده است، دو سال پیش رئیس جمهور اوباما در برلین به طور رسمی اعلام کرد قصد دارد تا میزبان چهارمین نشست امنیت هسته ای در سال 2016 باشد. این نشست در سی و یکم مارس تا اول آوریل سال آینده در مرکز همایشهای والتر .ای .واشنگتن، برگزار خواهد شد. 
بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور  آمریکا در سخنرانی خود در سال 2009 در شهر پراگ اعلام کرد که تروریسم هسته ای تهدیدی بزرگ و فوق العاده برای امنیت جهانی است. او اعلام کرد که به یک تلاش جهانی برای ایمنی مواد اتمی آسیب پذیر، از بین بردن بازار سیاه و ردیابی مواد قاچاق شده نیاز است. 

در این بیانیه تاکید شده است: اولین نشست امنیت هسته ای در سال 2010 در واشنگتن برگزار شد و نشست های دیگری در سئول و لاهه طی سالهای 2012 و 2014 برگزار شد. 
بر اساس این بیانیه، این نشست ها سبب بهبود محسوس در امنیت مواد هسته ای و تقویت سازمانهای بین المللی که از امنیت هسته ای حمایت می کنند، شد.
در این بیانیه تصریح شده است، نشست سال 2016 به بررسی موضوعاتی از جمله تهدیدهای موجود و مشخص کردن گام هایی که می توان با هم برای کاهش استفاده از اورانیوم غنی سازی شده با غنای بالا برداشت، افزایش ایمنی مواد آسیب پذیر، مقابله با قاچاق مواد اتمی و ردیابی و مقابله با تروریسم هسته ای خواهد پرداخت.

بر اساس این بیانیه، آمریکا به دنبال تقویت امنیت هسته ای در جهان به روشی جامع و بر اساس استاندارهای بین المللی، ایجاد اعتماد بین کشورها و کاهش میزان زرادخانه های مواد هسته ای تسلیحاتی در جهان است. ما نمی توانیم منتظر یک اقدام تروریستی هسته ای باشیم بلکه باید به طور جمعی استاندارهای خود را در حیطه امنیت هسته ای در جهان ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار