رئیس جمهور بولیوی با اشاره به نرم ‌تر شدن مواضع آمریکا درقبال ایران و کوبا، گفت بولیوی قصد دارد برای از سرگیری روابط با واشینگتن تلاش کند.

به گزارش گروه بین لملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی روز سه شنبه با اشاره به ملایم تر شدن مواضع آمریکا درقبال ایران و کوبا گفت بولیوی قصد دارد برای احیای روابط با آمریکا و مبادله مجدد سفرا تلاش کند.

مورالس در آستانه سفر تاریخی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به هاوانا پایتخت کوبا، که قرار است روز جمعه انجام شود، در اظهاراتی در کاخ ریاست جمهوری بولیوی افزود :« ما امروز تصمیم گرفته ایم برای بازگشت به روابط خوب با آمریکا تلاش کنیم.»

وی تصریح کرد :« نمی توانم بگویم چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؛ اما امیدوارم بتوانیم به آن دست یابیم.»

آمریکا و بولیوی از سال 2008 در پایتخت های یکدیگر سفیر نداشته اند. 

مورالس سال 2008 سفیر آمریکا را به اتهام توطئه با مخالفان محلی برای سرنگون کردن وی، از بولیوی اخراج کرد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و رائول کاسترو همتای کوبایی وی ماه دسامبر، پس از 50 سال قطع روابط دیپلماتیک دو کشور، بیانیه ای غیر منتظره را درباره تلاش برای عادی سازی روابط دیپلماتیک هاوانا و واشنگتن منتشر کردند.

مورالس تصریح کرد :« قبلا آمریکا به ما می گفت با کوبا و ایران رابطه نداشته باشید. اکنون آمریکا از روابطی خوب با کوبا و ایران برخوردار است. بنابراین ما نمی توانیم در عرصه بین المللی کنار بنشینیم و هیچ اقدامی نکنیم.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار