تبریز؛

دانشگاه های اسلامی از مکتب امام صادق(ع) پیروی کنند

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه امام صادق(ع) غنی ترین دانشگاه بود و دانشگاه های اسلامی باید این دانشگاه را الگو قرار دهند.

دانشگاه های اسلامی از مکتب امام صادق(ع) پیروی کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ آیت الله محسن مجتهد شبستری، در دیدار با جمعی از دانشجویان مداح و دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت با اشاره به شخصیت جامع الشرایط امام صادق(ع) عنوان کرد: صادق یکی از القاب امام ششم است، صدق به سه شکل قلبی، عملی و لسانی است و انسان مسلمان نباید به زبان خود دروغ جاری کند که یکی از علایم نفاق نیز دروغ گفتن است.

وی افزود: بسیاری از خشونت ها و نامهربانی هایی که در جامعه امروز شکل می گیرد، ریشه در دروغ دارد، حتی بسیاری از طلاق هایی که بین همسران شکل می گیرد، منشا آن از دورغ است.

آیت الله مجتهدشبستری در ادامه با اشاره به اینکه امام صادق(ع) نقش مهمی در تبیین مکتب تشیع داشت، عنوان کرد: امام صادق جابر بن حیان را در رشته شیمی تربیت کرد که امروز به پدر علم شیعی معروف است، از طرفی افرادی در رشته فقه تربیت کرد، چرا که رئیس مکتب تشیع مروج تمام علوم بود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: کتب شیعه در تفسیر قرآن و علم عقاید و تاریخ اسلام و علوم متداول روز پر از معارف امام صادق(ع) است.نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی عنوان کرد: اگر معارف امام صادق(ع) نبود فقه شیعه پویا نمی شد که بتواند به سوالات و شبهات روز پاسخ دهد.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) مظلوم واقع شد اما معارف شیعه را تبلیغ کرد، گفت: دانشگاه امام صادق(ع) غنی ترین دانشگاه بود و دانشگاه های اسلامی نیز باید این دانشگاه را الگو قرار دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دانشگاه ها باید از مکتب امام صادق(ع) تبعیت کنند، ادامه داد: دانشگاه های ما باید متفخر به این باشند که از امامی که در تمام علوم تبحر دارد پیروی می کنند.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.