اصفهان؛

همایش مسافران قبله برای 530 زائر و کارگزار حج در کاشان برگزار شد

همایش متمرکز آموزشی توجیهی مسافران قبله ویژه زائرین حج تمتع سال 94 در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان رئیس اداره حج و زیارت کاشان، در حاشیه برگزاری این همایش گفت: این همایش توجیهی با هدف آشنایی با مسائل لازم در عربستان و آموزش زائرین بیت الله با مناسک حج از جمله تلبیه و طواف به دور کعبه برگزار می شود.

وی با اشاره به اعزام 530 نفر زائر، مدیر، معاون و عوامل از شهرستان کاشان به سفر نو رانی و معنوی حج تمتع افزود: 515 نفر از این تعداد زائران هستند که 268 نفر آنها بانوان و 247 نفر از آنها آقایان هستند.

به گفته وی، این تعداد زائر خانه خدا در قالب 4 کاروان اعزام می شوند اظهار داشت: این کاروان ها شامل یک کاروان 161 نفره، 2 کاروان 135 نفره و یک کاروان 85 نفره عازم مکه مکرمه می شوند.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان، افزود: امسال تعداد کاروان های حج اعزامی از کاشان نسبت به سال گذشته در قالب یک کاروان 88 نفره افزایش یافته است.

اسکندری، جوان ترین حاجی کاشانی را 21 ساله و مسن ترین آنها 82 ساله است افزود: 2 کاروان از کاروان های اعزامی کاشان مدینه قبل و 2 کاروان مدینه بعد هستند.

وی، برگزاری 13 همایش آموزشی توجیهی برای زائران مکه و مدینه را خاطرنشان کرد و گفت:10 مورد از این همایش ها در ایران و 3 مورد آن نیز در عربستان برگزار می شود.

به گفته وی،آغاز کاروان های حج تمتع امسال از سراسر کشور اول شهریور ماه و پایان آن 26 مهرماه است.

گفتنی است" همایش متمرکز آموزشی توجیهی مسافران قبله ویژه زائرین حج تمتع سال 94 همراه با مراسم روضه خوانی به مناسبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(علیه السلام) توسط حاج محمود شریفی، مداح و ذاکر اهل بیت(علیهم السلام اجمعین) و اجرای نمادین مراسم تلبیه و طواف به دور خانه خدا توسط تعدادی از زائران در مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.