حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سیستان و بلوچستان از سکنه خالی شود، امنیت مرزها چه می‌شود؟

نماینده زابل گفت: طوفان شن عامل خالی شدن این منطقه از سکنه است که تامین امنیت در مرزهای این منطقه را با مشکل روبرو خواهد کرد.

طوفان شن سیستان عامل خالی شدن منطقه از سکنه است/ تهدید امنیتی نظام و کشور در پی این موضوع"سید باقر حسینی" نماینده زابل، زهک و هیرمند در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون برای رفع مشکلات ناشی از طوفان شن در مناطق حوزه انتخابیه‌ام انجام شده هیچ ارزشی ندارد، گفت: بعد از سفر استانی رئیس‌جمهور در اردیبهشت ماه سال گذشته تثبیت شن‌های روان در هزار هکتار از اراضی این منطقه مورد تصویب قرار گرفت.

وی تأکید کرد: بارها فریاد زدیم که این طرح را تا قبل از آغاز تابستان عملیاتی کنید زیرا بادهای 120 روزه و موسمی استان سیستان و بلوچستان مردم را در زیر طوفان شن مدفون خواهد کرد، امّا متأسفانه مسئولان مربوطه هیچ اقدامی تاکنون نکرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه منشأ این گرد و خاک از کشور افغانستان است، اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشور باید برای مذاکره با مسئولان افغانستان برای دریافت مجوز مالت‌پاشی‌های جدید غیرنفتی اقدام کند تا سازمان منابع طبیعی و محیط زیست سریعاً وارد عمل شوند.

حسینی در ادامه افزود: مردم این منطقه در حال مهاجرت هستند و به زودی سیستان خالی از سکنه خواهد شد و آنوقت دولت باید هزاران میلیارد تومان هزینه کند تا بتواند مرزهای این منطقه را امن نگه دارد.

وی با تأکید بر اینکه خالی شدن منطقه سیستان و بلوچستان از سکنه، تهدیدی جدی برای تامین امنیت در مرزهای این منطقه خواهد بود، گفت: ما در همسایگی کشوری هستیم که مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر، گروه‌های تکفیری، داعش و ... است.

نماینده زابل، زهک و هیرمند بیان داشت: ما بارها به وزیر اطّلاعات، امور خارجه و کشور در این مورد هشدار داده‌ایم امّا متاسفانه تا خطری جدّی از سوی داعش برای کشور از این منطقه رخ ندهد، آن‌ها متوجه این خطر جدی نخواهند شد.

وی اظهار داشت: علی‌رغم بیکاری و گرسنگی، مردم سیستان و بلوچستان در مناطق خود ایستاده‌اند و حداقل کار دولت برای این مردم غیور و صبور از میان برداشتن عوامل اصلی این گرد و خاک است.

حسینی تاکید کرد: دولت همان هزینه‌های میلیاردی احیای دریاچه ارومیه که البته آن هم جزوی از این کشور بوده و حقشان است نیز به تثبیت شن‌های روان این منطقه و احیای دریاچه هامون اختصاص دهند، البتّه نه بودجه‌ای که با باد برود و در جای دیگر هزینه شود.

شایان ذکر است؛ حسین درویشی سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عملیات امداد و نجات با اشاره به طوفان شن در شهرهای زابل، زهک و هیرمند تا ساعت ۲۰ امروز (چهارشنبه 21 مرداد)، ۹۸ هزار عدد ماسک در شهر زابل و ۴۸ روستای استان سیستان و بلوچستان و همچنین ۷۰۰ بسته غذایی نیز در روستاها و مناطق تحت تاثیر  طوفان توزیع شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار