13 هزار تن گندم از گندم کاران شهرستان جویبار خریداری شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛ مدیـر جـهاد كـشاورزي شـهرسـتان جــويبار با اشاره به اینکه از گندم کاران این شهرستان بالغ بر 13 هزار تن گندم به مبلغ 140 میلیارد ریال خریداری کرد گفت : این شهرستان دارای 4200 هکتار اراضی گندمکاری بوده که از این سطح 18000 تن محصول برداشت شد .

سلـیمان حــاتم نـژاد افزود : امسال 550 تن بذور گواهی شده و بیش از 1050 تن کود اوره 210 تن فسفات و 210 تن پتاس جمعاً 1470 تن کود یارانه ای بین کشاورزان گندمکار توزیع شد .

وی با بیان اینکه در شهرستان جویبار بیش از 135 هکتار اراضی زیر کشت سورگوم رفت بیان داشت : این علوفه نقش بسزایی در تولید علوفه مورد نیاز دام این شهرستان دارد و تاکنون بالغ بر 3375 تن از اراضی علوفه برداشت شده است .

مدیـر جـهاد كـشاورزي شـهرسـتان جــويبار برای جلوگیری از هجوم ملخ ایتالیایی به مزارع این شهرستان گفت : 20 هکتار از مراتع تحت پوشش با استفاده از سم مالاتیون بصورت محلول پاشی سمپاشی نمود .

سلـیمان حــاتم نـژاد تصریح کرد : جهت تولید محصولات سالم و ارگانیک در بخش کشاورزی طرح سیلبیت در روستای اسماعیل کلا بزرگ در سطح 60 هکتار مبارزه تلفیقی با کرم ساقه خوار برنج اجرا شد .

انتهای پیام/س


برچسب ها: خریدار ، گندم ، جویبار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.