«محله گل و بلبل» برای کودکان دهه شصت نوستالژی روز‌ها و ساعت خوش «محله بروبیا» است.

نعیمه نظام‌دوست بازیگر تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص بازی در مجموعه برنامه «محله گل و بلبل» گفت: مجموعه «محله گل و بلبل» دنیای شاد و کودکانه‌ای است که تداعی گر روزهای «محله بروبیا» و نوستالژی برای بزرگسالان را زنده می‌کند. «محله گل و بلبل» با آدم‌ها و شخصیت‌های عروسکی بیشتر ماننده جعبه‌ مداد رنگی و دنیای عروسکی است که فضایی بسیار دلنشین و حسی فراتر از عالی و عشق کودکی را زنده می کند.

وی ادامه داد: برای خود من که تا به حال به طور جدی کار کودک انجام نداده بودم و با خردسال، کودک و نوجوان ارتباط نداشتم،‌حضور و نقشم در این مجموعه باور نکردنی است و به هیچ وجه باور نمی‌کنم زمانی این پروژه به اتمام برسد.

وی در خصوص بازی و ایفای نقش خود در مجموعه «محله گل و بلبل» عنوان کرد: هی وقت فکر نمی‌کردم بتوانم روزی نقش بزرگتر از سنم را بازی کنم،‌آن هم نقشی که، جایگزین یک مادر با سن بالا باشم و این در صورتی بود که هیچ وقت بهم چنین شخصیتی پیشنهاد نشده بود و بعد از گذشت مدتها با تماسی که از سمت عوامل «محله گل و بلبل» داشتم در اردیبهشت امسال با صحبت‌ها و تست گریمی که انجام شد بلافاصله قرار‌داد بستم و در وهله اول عاشق محله و بعد نقشم شدم.

بازیگر سریال «ساختمان پزشکان» ادامه داد: بازی بجای کسی که اکثریت مردم بخصوص کودکان، آن را می‌شناسند و دوست‌اش دارند، کار سختی است و برای من ایفای نقش بجای مادر عمو پورنگ (سیده خانم) کار دشواری بود به این اساس که اگر اشتباهی انجام می‌دادم بخاطر شناخت مردم از ایشان بچه‌ها شخصیت را قبول نمی‌کردند و رد می‌شد،‌ اما خداروشکر تا به امروز شخصیت مامان نیاز، ‌مادر عموپورنگ «محله گل و بلبل» به دل‌ها نشسته و مردم و مخاطب خاص ما آن‌ها را دوست دارد. دوست دارد چون مادر واقعی داریوش فرضیایی (عموپورنگ) را به خوبی می‌شناسند و دوستش دارند.

وی افزود: روزی که برای بازی در مجموعه «محله و بلبل» قرار داد بستم،‌بازتاب بسیار درست و بجایی از بچه‌ها گرفتم، «مامان نیاز» در دنیای دوست داشتنی و یامزه‌ای است،‌فضایی مانند خاله بازی کردن و حتی مادر این مجموعه بازخوردهای مثبتی از همکاران خودمان و بزرگسالان گرفتیم که می‌گویند: کودک درون ما را زنده می‌کنید و من خیلی خوش حالم که بعد دیگری را پیدا کردم و تجربه‌ای بسیار عالی برای من است.

نظام دوست در خصوص همکاری با داریوش فرضیایی و عوامل مجموعه «محله گل و بلبل» اظهار داشت: باید به صراحت بیان کنم که نقطه قوت و امضای «محله گل و بلبل» داریوش قرضیایی،‌عموی بچه‌ها است،‌ فرضیایی در ابتدا یک انسان مهربان و بی حب و بغض و بسیار شریف است، عموی چهارده‌ ساله بچه‌ها است که دوران بسیار خوشی را برای کودکان و نوجوانان و یا حتی بزرگسالان فراهم کرده بود و است خیلی از نوجوان‌ها و یا کودکان دیروز که به عمو‌پورنگ بزرگ شده‌اند، در حال حاضر مادر و پدرانی هستند که با برنامه خاطره‌بازی می‌کنند و مخاطب «محله گل و بلبل» و با بهتر بگویم مخاطب عمو پورنگ هستند.

وی ادامه داد: اگر این کار دیده شده و مردم آن را دوست دارند فقط و فقط به امضای پررنگ داریوش فرضیایی و تهیه‌کنندگی و مدیریت مسلم آقا جانزاده و احمد علیپور است که واقعاً با  عشق و نیرویی مثبت کار و این محله را مدیریت می کنند.

نظام‌دوست در پایان عنوان کرد: به امید خدا اتفاقات خوبی در راه است که بشود سال‌ها ما را ببینید و با این محله ما را تماشا کنید،‌«مرحله گل و بلبل» سعی در آموزش و یادگیری کودکان و نوجوان‌ها از پیام‌های اخلاقی و رفتارهای صحیح دارد و به دور از کلید واژه‌ها و شعار و با تلاش تمام عوامل گروه به نمایش در می‌آید.

گفتنی است مجموعه «محله گل و بلبل» در 90 قسمت تا پایان سال 1394 هر هفته پنجشنبه و جمعه‌ها ساعت 18 و تکرار آن در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 15 از شبکه‌ دو سیما پخش می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار