همایش یک هزار نفری حجاج و عوامل اجرایی، امروز در مسجدالنبی قزوین برگزار می شود.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: زائران در این همایش اعمال حج را به صورت نمادین با پوشیدن لباس احرام و انجام اعمال طواف، فرا می گیرند.

امسال 950 زائر استان در قالب هفت کاروان عازم حج تمتع می شوند؛ پروازها از هشتم شهریور در فرودگاه امام خمینی آغاز می شود.

علیرضا کلانتری با بیان اینکه بیش از 21 هزار نفر در استان در نوبت اعزام به حج تمتع هستند افزود: از سال آینده 20 درصد به سهمیه استان افزوده خواهد شد.
وی با بیان اینکه 51 درصد زائران قزوین بانوان هستند اضافه کرد: با توجه به افزایش تعداد زائران زن، امسال برای اولین بار در استان پزشک زن به حج تمتع اعزام خواهد شد. 

مدیر حج و زیارت استان با اشاره به افزایش سطح خدمات زائران افزود: امسال به علت برخی صرفه جویی های صورت گرفته، هزینه های سفر حج 5 درصد نسبت به سال قبل و 15 درصد نسبت به دو سال قبل کاهش یافته است.

به گفته وی امسال 64 هزار زائر ایرانی در قالب 570 کاروان عازم حج تمتع می شوند.

مدیر حج و زیارت استان همچنین از اعزام 3 هزار زائر استان در قالب 83 کاروان به عتبات عالیات در سال جاری هم خبرداد و گفت: پیش ثبت نام سفر به عتبات عالیات از 24 شهریور تا 30 آبان انجام می شود.

وی به مردم توصیه کرد برای عزیمت به عتبات عالیات حتما به دفاتر خدماتی و کاروان های مجاز مراجعه کنند و فریب سفرهای ارزان را نخورند.
انتهای پیام/پ
برچسب ها: همایش ، هزار ، نفری ، حجاج ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.