مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به استفاده نامناسب از آب و کشاورزی سنتی در دشت اردبیل گفت: تهدید نشست زمین در این دامنه وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد درویش در همایش محیط زیستی دهیاران شهرستان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون به دلیل استفاده نامناسب از آب، بخش آب بیگلوی اردبیل با نشست زمین روبه‌رو شده و باید در این راستا مسئولان استانی هوشیاری لازم را داشته باشند و برای پیشگیری از این بحران برنامه‌ریزی اساسی اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه حفط محیط زیست و منابع طبیعی از اهمیت و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، گفت: استان اردبیل دارای گونه‌های جانوری مختلفی از جمله آهوی مغان و مرال فندقلو بوده که این سرمایه بزرگی برای استان محسوب می‌شود و باید در حفظ این گونه‌های جانوری مسئولان استان متام تلاش خود را به کار بگیرند.

درویش بیان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی استفاده از زباله‌های پلاستیکی در کشور تمام شود چرا که این امر خطرات جبران‌ناپذیری برای محیط زیست داشته و باید تلاش کنیم تا میزان زباله در کشور کم شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از استان‌های کشور همچون استان فارس با خطر محیط زیست و نشست زمین روبه‌رو شده‌اند و هم اکنون در استان‌های کرمان، اصفهان، سمنان و خراسان بسیاری از تالاب‌ها خشک شده و زمین در آستانه نشست قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه دهیاری‌ها با آگاهسازی اهالی روستاها می‌توانند از خطرات و آلایندگی‌های محیط زیست جلوگیری کنند، افزود: در این راستا نیاز است آموزش‌های همه‌جانبه‌ای برای حفاظت از محیط زیست به روستاییان ارائه شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، تهدید ، نشست ، زمین ، دامنه ، دشت ، سبلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.