اعتبار طرح های ملی استانی شده لرستان 12 درصد بیشتر از میانگین کشوری افزایش یافت.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ استاندار لرستان گفت: اعتبار طرح های ملی استانی شده طی سال جاری 12 درصد بیشتر از میانگین کشوری افزایش یافته است.

بازوند در جلسه ستاد پیگیری پروژه های ملی استان افزود: میانگین رشد اعتباری این طرح ها در کشور طی سالجاری 52 و در لرستان 64 درصد بوده است.

وی تعداد پروژه های ملی استانی شده لرستان را 36 مورد عنوان کرد و اظهار داشت: بیشترین رشد این اعتبار در استان مربوط به شرکت آب منطقه ای بوده که اعتبارات آن از یکهزار و 180 میلیارد ریال به یکهزار و 960 میلیارد ریال افزایش یافته است.

استاندار لرستان همچنین از افزایش اعتبارات 33 طرح ملی استان خبر داد و گفت: متوسط رشد اعتبار پروژه های ملی کشور در بودجه امسال 40 درصد و در لرستان 52 درصد بوده است

وی همچنین با انتقاد از روند طولانی اجرای پروژه های ملی در کشور گفت: بنابر آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی از سال 88 تا 92پروژه ها به طور متوسط 67.2 درصد با وزن مالی73 درصد نسبت به برنامه عقب بوده است.

استاندار لرستان یادآور شد: مطابق آمار ارائه شده میانگین مدت اجرای پروژه های ملی در سال88 حدود 13 سال بوده که این رقم در سال 92 به حدود 15 سال رسیده است .

بازوند گفت: این در حالی است که میانگین مدت اجرای پروژه های ملی مطابق استانداردهای جهانی حدود شش است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.