معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: مقام معظم رهبری در ارائه سیاست های کلی برنامه ششم توسعه جذب و رونق گردشگری را ابلاغ کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مرتضی رحمانی موحد در حاشیه نشست هم اندیشی طرح توسعه گردشگری در قزوین اظهار کرد: با توجه به نگاه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی در برنامه ششم و یک بند مستقل با هدف گذاری کمی برای پنج برابر شدن ایران گردان خارجی و نگاه دنیا به توسعه زیر ساخت های گردشگری با برنامه ریزی و همت مضاعف می توان از این فرصت ها برای توسعه زیرساخت های گردشگری استفاده کرد.

وی شناسایی جاذبه های گردشگری را  از جمله برپایی طرح توسعه گردشگری کشور دانست و افزود: اجرای این طرح به همراه برنامه هایی از قبیل جشنواره ها و جاذبه های مختلف می تواند به جذب و رونق گردشگری کشور کمک کند.

وی عنوان کرد: دراین نشست ضمن تبادل نظر با کارشناسان و مدیران تلاش می شود با تعریف جاذبه های گردشگری و برگزاری تورهای یک روزه تا پنج روزه امکانی را فراهم کرد تا اگر گردشگری قصد مسافرت به یکی از این مناطق را داشت بتواند با برنامه ریزی جاذبه های استان ها مسیر را بازدید کند.

رحمانی موحد گفت:  با تعریف تورهای تلفیقی و مدیریت منطقی می توان از گردشگری برای رونق اقتصادی همه مناطق کشور بهره برد.

وی افزود: با تعریف بسته های گردشگری و با برنامه ریزی مدیران و معاونان گردشگری استان ها  تلاش می کنیم همه ظرفیت های استانها شناسایی شده و در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

وی افزود: این بسته در گذشته برای منطقه یک تعریف شده و امروز در گام بعدی شش استان در منطقه دو از جمله استان های آذربایجان شرقی، گیلان، اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و قزوین برای اجرای این طرح پیش بینی شده اند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور تصریح کرد: این بسته ها به صورت کتابچه در اختیار تورها قرار می گیرد تا به علاقمندان و گردشگران داده شود.

در این بسته ها نقشه هتل ها و مراکز اقامتی، جاذبه های گردشگری و مسیر های دسترسی به اماکن گردشگری گنجانده شده است.

انتهای پیام/س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.