وزارت دفاع آلمان بدون مشخص کردن نوع گاز شیمیایی که در حمله به پیشمرگان کرد در عراق مورد استفاده قرار گرفته است، این حمله شیمیایی را تایید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: وزارت دفاع آلمان حمله شیمیایی به پیشمرگان کرد در عراق را تایید کرد. روزنامه آلمانی بیلد این تاییدیه را فاش کرد و گروه دولت اسلامی (شبکه تروریستی تکفیری داعش) را مسئول این حمله شیمیایی معرفی نمود. 

در این گزارش آمده است: ارتش آلمان در گزارشی به وزارت دفاع این حمله را تایید کرد. این حمله شیمیایی چند روز پیش در شمال عراق و در شهر اربیل بود. در کل حدود شصت نیروی پیشمرگه در این حمله کشته شدند. این نیروها توسط آلمان آموزش دیده و برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در منطقه تجهیز شده بودند. ماهیت گازی که در این حمله مورد استفاده قرار گرفته است، هنوز مشخص نشده است.

 باید خاطر نشان کرد که اقلیم کردستان عراق، در بهار سال جاری از حمله شیمیایی با گاز کلر علیه مبارزان کرد خبر داده بود. شمار زیادی از کردها در این حمله آسیب دیده بودند و در تنفس با مشکل جدی مواجه شدند. 

این بار و در حمله اخیر، نظامیان کردی که توسط نظامیان آلمانی آموزش دیده بودند، هدف قرار گرفته اند. در حال حاضر 89 نظامی ارتش آلمان برای آموزش واحد هایی از کردها به عراق اعزام شده اند. علاوه بر این ارتش عراق نیز به این نیروها سلاح داده است. کردها یک صد و چهل تن مهمات دریافت کرده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار