دستور وزیر بهداشت در خصوص بررسی کیفیت آب‌های معدنی و بیمه شدن اتباع افغانی‌ از جمله اخبار حوزه سلامت در هفته‌ی گذشته بود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته‌ای که گذشت اخبار متعددی در حوزه سلامت منتشر شد.

دستور وزیر بهداشت در خصوص بررسی کیفیت آب‌های بسته‌بندی شده 
وزیر بهداشت، سازمان غذا و دارو را موظف کرد تا ظرف حداکثر یک ماه آینده در خصوص کیفیت آب‌های بسته‌بندی شده و آب معدنی نمونه برداری شود و نسبت به ارزیابی سلامت و کیفیت آنها اقدام شود.

اتباع افغانی بیمه سلامت می‌شوند 
سرانجام بعد از مدت‌ها تکلیف بیمه سلامت اتباع افغانی با پرداخت 10 تا 15 درصدی فرانشیز روشن شد.

دکتر هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر 850 هزار نفر از عزیزان افغانی به طور قانونی در کشور در فعالیت هستند و تعدادی هم وجود دارند که غیر قانونی فعالیت می‌کنند که مطمئنا برای آنها حوادث و اتفاقی پیش می‌آید که نیاز به خدمات بهداشتی درمانی دارند در حالی که فاقد هر گونه بیمه هستند. 

بیمه‌ها با "تحول سلامت" همراه نبوده‌اند 
در سال دوم اجرای طرح تحول هستیم و تا امروز اعتبارات آن چنان که باید به این حوزه اختصاص نیافته و بیمه‌ها هم همراه نبوده‌اند.

دکتر سیدحسن هاشمی در مطلبی با عنوان "حوزه سلامت، نیازمند نگاهی نو" در وب سایت شخصی خود آورده است:« در سفری یک روزه به استان خوزستان از چند مرکز درمانی اهواز و شوش دیدار کردم. پایگاه اورژانس هوایی دزفول و مرکز تخصصی رادیوتراپی و آنکولوژی بیماران سرطانی این شهر که طی دو سال، با اعتباری بیش از ١٦٠ میلیارد ریال توسط خیرین و بخش خصوصی احداث گردیده نیز افتتاح شد.

درخواست سوریه از وزیر بهداشت ایران 
سفیر سوریه در تهران، از وزیر بهداشت خواست تا زمینه ایجاد مراکز بهداشتی درمانی مورد نیاز کشورش را فراهم کند.

لزوم تدوین برنامه ششم توسعه براساس امکانات و واقعیات موجود در جامعه 
دکتر سید حسن هاشمی در نشست مشترک با اعضای شورای عالی برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص بررسی و تدوین برنامه ششم توسعه، بر لزوم تدوین برنامه ششم توسعه براساس امکانات و واقعیات موجود در جامعه تاکید کرد.

هشدار سازمان غذا و دارو درباره رنگ‌های خوراکی 
معاون اداره کل نظارت بر فراورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو در خصوص نظارت بر استفاده از رنگ‌های خوراکی در فراورده‌های غذایی هشدار داد.

بیش از 4 هزار پزشک متخصص در مناطق محروم به صورت تمام وقت خدمت می‌کنند 

دکتر محمد آقاجانی، دبیر اجرایی ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت در توضیح طرح حمایت از ماندگاری پزشکان در بیمارستان‌های مناطق محروم عنوان کرد: این بسته در راستای بند ب ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه ناظر بر پایداری نیروی انسانی متخصص و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت و بند الف ماده 36 ناظر بر پرداخت  تسهيلات ويژه براي ماندگاري پزشكان در مناطق كمتر توسعه يافته به طور رسمی از ابتدای خرداد ماه سال 93 در قالب یکی از برنامه‌های اصلی طرح تحول سلامت آغاز به کار کرد.
 
ترسیم مدل مشارکت قطب‌های علمی در دستیابی به مرجعیت علمی در حوزه سلامت 
دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در جلسه قطب‌های علمی کشور کاهش فاصله علمی جمهوری اسلامی ایران با مراکز علمی معتبر دنیا در حوزه سلامت را رسالت اصلی قطب های علمی کشور بیان کرد و گفت: ظرفیت‌هایی در قطب‌های علمی حوزه علوم پزشکی وجود دارد که می توان از آن در تحولات آتی آموزش پزشکی کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

سازمان‌های بیمه‌گر به اشکال مختلف از زیربار مسئولیت شانه خالی می‌کنند 
فرجود شکوهی رییس کمیسیون نظارت و ارزشیابی سازمان نظام پزشکی در خصوص تعامل وزارت بهداشت،  نظام پزشکی و سازمان‌های بیمه گر در قبال یکدیگر اذعان داشت‌:  متاسفانه پس از ابلاغ كتاب بومی ارزشهای نسبی در سال گذشته و نسخه دوم آن در سال جاری شاهد بدترشدن تعامل سازمانهای بیمه‌گر اعم از پایه و تكمیلی با آحاد جامعه پزشكی و انجمن‌های تخصصی بوده‌ایم.

تأکید مقام معظم رهبری بر اتحاد و همدلی مردم و مسئولان 
دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح مرکز رادیو تراپی امام حسن مجتبی(ع) شهر دزفول اظهار داشت: مقام معظم رهبری بر ضرورت اتحاد و پرهیز از ایجاد دو دستگی بین مردم تأکید دارند.

بازخوانی کلیات طرح تحول بهداشت/ تدوین 90 درصد جزوه های راهنمای ارائه خدمات 
در آخرین نشست شورای مدیران معاونت بهداشت، کلیات طرح تحول بهداشت مجددا بازخوانی و تبیین شد.

دکتر ناصر کلانتری قائم مقام معاونت بهداشت در این نشست گفت: تهیه و تدوین بوکلت‌های ارائه خدمات، توسط دفاتر مدیریت و ادارات تخصصی تا 90 درصد پیشرفت داشته است و مابقی جزوه ها نیز برای ابلاغ توسط معاون بهداشت طی همین روزها آماده ابلاغ می شوند.

همکاری‌های مشترک ایران و لبنان در زمینه تربیت پزشک خانواده گسترش می‌یابد 
معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست مشترک با هیأت لبنانی راه اندازی دانشكده‌های تربيت پزشك خانواده را از برنامه‌های آتی معاونت آموزشی این وزارتخانه عنوان کرد.

اجرایی شدن بانک ژنتیک با نمونه‌برداری از 5 هزار مجرم 
سیداحمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور در حاشیه تودیع و معارفه مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در جمع خبرنگاران در مورد اجرای طرح دادپزشک گفت: به علت کمبود اعتبار نمی‌توانیم از 20 هزار مجرم سابقه‌دار نمونه‌برداری کنیم اما امسال اطلاعات 5 هزار مجرم را ثبت خواهیم کرد.

الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی دخانی موجب کاهش قاچاق می شود 
دکتر سیاری ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس در پی تصویب لایحه الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی دخانی در این خصوص اظهار داشت: الحاق ایران به پروتکل ریشه کنی تجارت غیرقانونی دخانی را موجب کاهش قاچاق و ارتقای سلامت جامعه می شود.

دستگاه سولاریوم مورد تایید وزارت بهداشت نیست 
رئیس اداره کارشناسی واردات تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، گفت: دستگاه‌های سولاریوم مورد تایید ما نیست و هیچ مجوزی برای ورود آنها صادر نکرده‌ایم.

تراز منفی بیمارستان‌ها/ ماجرای حقوق ۱۷ میلیونی پزشکان عمومی 
وزیر بهداشت گفت: با توجه به اینکه طرح تحول نظام سلامت را اجرا کرده‌ایم و تعرفه‌ها نیز اصلاح شده است، اما هنوز بیمارستان‌های کشور تراز منفی دارند.

قدردانی وزير بهداشت از امانت‌داری و همراهی خبرنگاران در اجرای برنامه تحول نظام سلامت 
دکتر سید حسن هاشمی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که شب گذشته به همت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در موزه تاریخ پزشکی تهران برگزار شد اظهار داشت: پیشرفت در سایه رقابت سالم و نقد به دست خواهد آمد بنابراین شغل خبرنگاری شریف و خبرنگاران افراد شرافتمندی هستند و کمک زیادی به کشور می کنند.

روایت وزیر بهداشت از بودجه های مراکز درمانی 
وزیر بهداشت در یادداشتی در وب سایت شخصی خودش، عنوان داشته که بودجه‌ها باید برای تجهیز مراکز درمانی موجود به مدرن‌ترین ابزارهای پزشکی صرف شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.