رئیس سازمان غذا و دارو گفت:300 نوع آب معدنی و آشامیدنی مورد بررسی قرار گرفتند و برخی از آن ها معدنی نیستند.

رسول دیناروند معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص پایان مهلت ضرب العجل وزیر بهداشت برای آب های معدنی بیان کرد: 300نوع آب معدنی و آب آشامیدنی بسته بندی مورد بررسی قرار گرفته است.به احتمال بسیار زیاد در مورد آب های معدنی سختگیرانه تر برخورد خواهیم کرد چرا که در مورد آب معدنی ها شبهه وجود دارد که این ها آب معدنی نیستند.

وی در ادامه با اشاره به مهلت دو هفته‌ای باقی مانده، عنوان کرد: تمام آب های معدنی از سراسر کشور جمع آوری شدند و آزمایشات لازم انجام شده است و همکاران مشغول جمع بندی نتایج هستند.خلاصه این نتایج برای مردم این خواهد بود که در چند درصد از این آب ها اشکال وجود دارد و مشکل آنها چه بوده است.
 
دیناروند همچنین افزود :علاوه بر این اعلام خواهیم کرد که چه تصمیمی راجع به آن ها خواهیم گرفت.بنابراین مردم باید بدانند که این ها آب معدنی هست یا نه. همچنین ممکن است بسته بندی بعضی از آب معنی ها اصلاح شود و دیگر به آن ها اجازه داده نشود که از کلمه آب معدنی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اعلام نتایج در موعد مقرر، اظهار کرد:این کار را در مورد بعضی از برندهای معروف آب معدنی اجرا کردیم اما میخواهیم شفاف تر انجام شود. سال گذشته همین آزمایش را انجام دادیم و حدود چهار درصد از آن ها مشکل داشتند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۱:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
در کشور ما آبلیمو ها حتی یک قطره آب لیمو در خود ندارند....و عسل چیزی نیست بجز شیره شکر با اسانس معطر!! و زعفران ها یا گل خشت هستند یا رنگ...
آنوقت آب معدنی به این سادگی که میتوان آب چاه را کشید و به مردم داد..
آخه عزیز من چرا باور میکنی و پول خودت رو با این آب معمولی و شاید خطرناک میدی!!!