وزارت امنیت داخلی آمریکا در حال تشکیل کمیته‌ای است که مخصوص تقویت دفاع دیجیتال از شبکه‌های برق است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امنیت داخلی آمریکا  اعلام کرد که شورای مشورتی امنیت این وزارت خانه یک کارگروه امنیت سایبری برای پیشگیری از حملات سایبری به شبکه‌ها و نیروگاه‌های برق تشکیل می‌دهد.

این کمیته یادآور اصطلاح "Cber Pearl Harbor" می‌دانند. این اصطلاح را "لئون پانتا"وزیر دفاع وقت آمریکا در سال 2012به کار برد و به این این معنی است که آمریکا با حملات سایبری مواجه است و به حمله‌ی نظامی که آمریکا ادعا کرده در سال 1941 به منطقه‌ی "Pearl Harbor" توسط ژاپن صورت گرفته اشاره می‌کند.

 مایکل راجرز رئیس NSA به قانون‌گذاران آمریکا در سال گذشته گفته بود که چین و چندکشور دیگر می‌توانند بخش‌های حیاتی آمریکا را با حملات سایبری مختل کنند. همواره از ایران هم  به عنوان تهدیدسایبری علیه آمریکا یاد میشود.

 جانسون؛وزیر امنیت داخلی ایالات متحده خواستار هیئتی شده که آمادگی بخش‌های مهم این وزارت خانه برای مقابله با تهدیدات سایبری را بسنجد.

به‌ علاوه این کمیته‌ جدید موظف است پیشنهادهایی را برای اتخاذ یک رویکرد واحد امنیت سایبری برای دولت و سازمان‌های محلی ارائه دهد.
 وزارت امنیت داخلی  آمریکا در زمینه امنیت سایبری وظایف مهمی را در این کشور برعهده دار که از آن جمله می توان به تحقیق و توسعه به‌ منظور حل مشکلات سایبری_مشارکت با صاحبان و مجریان زیرساخت‌های حیاتی مانند سامانه‌های مالی و آب و برق_اطلاع رسانی در مورد خطرات سایبری_ تعقیب و دستگیری مجرمان سایبری_آموزش مردم پیرامون امنیت شبکه و چند مورد دیگر اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار