وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان امسال سرعت پهنای باند اینترنت کشور به ۴ هزار گیگا بایت بر ثانیه افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر واعظی  دراین دیدارگفت: دولت نگاه ویژه ای به استان های تازه تاسیس دارد و طبیعتاً لازم است توسعه بیشتری در حوزه زیرساخت های ارتباطی ایجاد شود.

وی در خصوص ICT استان خراسان جنوبی گفت: این استان پهناور است و باید میزان سرمایه گذاری نیز به همان نسبت افزایش یابد.

افزایش سرعت پهنای باند اینترنت به ۴ هزار گیگابایت بر ثانیه

واعظی اظهار کرد: تابه حال سرمایه گذاریهای خوبی در زمینه ICT در استان انجام شده و روستاهای بالای 15 خانوار از نعمت ارتباطات برخوردارند و 150 روستای دیگر را به اینترنت تجهیز خواهیم کرد و همچنین افزایش پهنای باند استانی در دستور کار قرار دارد.

محمود واعظی در دیدار با امام جمعه شهرستان بیرجند بیان کرد: در گذشته سرعت پهنای باند اینترنت 600 گیگا بایت بر ثانیه بود که در دو سال گذشته این میزان به 2 هزار و 400 گیگا بایت بر ثانیه رسید.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پایان امسال این رقم به 4 هزار گیگابایت بر ثانیه برسد، افزود: امسال 25 هزار روستا در کشور نیز به شبکه اینترنت پرسرعت وصل می‌شود.

واعظی با اشاره به اینکه نگاه ویژه دولت به این استان به دو دلیل است، افزود: یکی موضوع خشکسالی در این استان حائز اهمیت است و دوم آنکه این استان به عنوان استان مرزی شناخته می شود و لازم است دولت در این استان امنیت و رفاه را افزایش دهد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه روستاهای این روستا نباید خالی از سکنه شود، افزود: خدا را شاکرم که در میان مردم و مسئولین استان خراسان جنوبی هستم و امیدوارم بتوانم گرهی از مشکلات مردم استان بازکنم.

دکتر واعظی اظهار کرد: دولت میراث خوبی را از دولت گذشته بدست نیاورد  اما با نگاه به آینده حرکت خواهد کرد و امیدواریم پیشرفت و توسعه با کمک مردم حاصل شود.

وی به موضوع پرونده هسته ای ایران اشاره کرد و گفت: این مذاکرات به گونه ای انجام شد که صدور قطعنامه جدید توانست قطعنامه سخت قبلی را لغو کند، چرا که در قطعنامه قبلی ایران تهدید برای امنیت دنیا شناخته می شد .

واعظی افزود: در پیروزی مذاکرات دولت دچار ذوق زدگی نشد و خوشحالی دولت و ملت آن است که بالاخره تحریم های ظالمانه برداشته می شود.

وزیر ارتباطات به صحبت های رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی قول داده بود هم سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ مردم.

واعظی با بیان اینکه ما بهترین و نجیب ترین مردم دنیا را داریم، افزود: باید دست به دست هم دهیم تا کشور را به سمت جلو هدایت کنیم.

 وی ادامه داد: در مسئله فرهنگ اعتقاد دولت و نظام این است که انقلاب ما انقلاب فرهنگی است از آنجایی که مسئله ارزش ها و فرهنگ در ذات این نظام است انتظار این است که همه امکانات بر این مبنا قرار گیرد

در این دیدار حجت الاسلام رضایی بیرجندی قائم مقام نماینده ولی فقیه و امام جمعه بیرجند گفت: رهبری تاکید دارند همه مجموعه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد و به نظر می رسد در پیوست فرهنگی وزارتخانه باید فکر اساسی انجام شود

 وی با بیان اینکه علم و تکنولوژی خوب است به شرط اینکه فایده داشته باشد و به رشد منجر شودافزود: سوال این است که آیا این حجم  ارتباطات در جامعه چقدر می تواند درجهت رشد  موثرباشد.

 رضایی ادامه داد: درمذاکرات هسته ای مواضع رهبری خیلی از جاها دست هیئت دیپلماتی را گرفت و امیدواریم بعد از آن نیز با نظارت و برنامه ریزی مدیریت شود اما واقعیت این است که در بعد داخلی هر چند کمبودها را قبول داریم اما واقعا کشور ایران ازنظر ثروت بسیارغنی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.