استاد حوزه و دانشگاه طلاق در جامعه را کپسول فساد دانست و گفت: دختران ما زود ناامید شده و با اولین ناراحتی در زندگی طلاق می‎گیرند.

حجت‎الاسلام ادیب‎یزدی: طلاق در جامعه کپسول فساد استحجت‎الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختران اظهار داشت: دختران جامعه ما دچار افسردگی و سرخوردگی هستند که این مشکل بسیار خطرناک با توجه به آیات قرآن و الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) قابل برطرف شدن است.

وی با اشاره به سختی‌های زندگی حضرت معصومه(س) بیان داشت: ایشان در سن 28 سالگی پس از تحمل مشکلات زیاد در راه زیارت امام زمان خود که همان حضرت امام رضا (ع) بودند، در شهر قم درگذشت.

حجت‎الاسلام ادیب یزدی افزود: اتفاقات و مشکلات عجیبی برای حضرت معصومه(س) در مسیر مدینه تا قم اتفاق افتاد که در حقیقت ایشان در اثر این مشکلات از شدت غم و اندوه بیمار شدند به طوری که حتی اگر بگوییم آن حضرت به شهادت رسید، اغراق نیست.

وی با اشاره به روحیه مصمم و امیدوار حضرت معصومه(س) با توجه به آغاز سفری سه هزار و چند صد کیلومتری تاکید کرد:  گذشته از آنکه ایشان امامزاده و خواهر امام است اما شخصیت آن حضرت به تنهایی تابلو‌هایی از کمالاتی چون مجاهدت، تقوا، حجاب و امیدواری را به نمایش می‌گذارد که دختران جوان نیازمند الگوبرداری و پیروی از حضرت معصومه(س) هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به رواج طلاق در جامعه این مسئله را کپسول فساد دانست و تصریح کرد: دختران جامعه ما خیلی زود ناامید می‌شوند و صبر خود را از دست داده و با اولین ناراحتی در زندگی تصمیم به طلاق و باختن آنچه در زندگی به سختی بدست آورده اند می‌گیرند.

وی ادامه داد: در اثر طلاق هم مردان و هم زنان بی‌صاحب و گرفتار دریای خروشان فساد می‌شوند بنابراین دختران جامعه وقتی شروع به تشکیل خانواده می‌دهند باید با تأسی به حضرت معصومه(س) تزلزل خود را به ثبات قدم تبدیل کنند.

حجت‎الاسلام ادیب یزدی در پایان با بیان اینکه مومن همچون کوه در برابر مشکلات مقاوم است خاطرنشان کرد: از بانوان جامعه توقع استواری در دین و امیدواری به زندگی آینده داریم چرا که حضرت فاطمه معصومه(س) اسطوره مقاومت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار