پیشکسوت داوری فوتبال گفت: هر چقدر جلوتر برویم، کار قضاوت برای داوران مشکل‌تر خواهد شد.

علی خسروی، پیشکسوت داوری فوتبال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ما قبلاً عنوان کرده بودیم که هر چقدر از زمان آغاز دیدارهای لیگ برتر ایران جلوتر برویم، کار قضاوت برای داوران و کمیته داوران مشکل‌تر خواهد شد و نیاز به برنامه‌ریزی درست و دقیق چه برای بازی حساس و غیرحساس لازم می‌شود و این همه شائبه دیگر به وجود نخواهد آمد و تنها با کارشناسی دقیق و پیگیری می‌توان با حرفه‌ای‌گری به آن نزدیک شد.

علی خسروی ادامه داد: من با نظر به این که لازم است حتماً یک جلسه هم‌اندیشی بین داوران و مربیان لیگ برتر ایران صورت بگیرد تا ما بتوانیم این مشکلات و اتفاقات پیش آمده درباره داوری فوتبال‌مان را کاهش دهیم تا هم قضاوت‌های عادلانه و همچنین لیگ خوبی را در آینده شاهد باشیم.

پیشکسوت داوری ادامه داد: ما فقط شکل فوتبال حرفه‌ای را یاد گرفته‌ایم و فقط به صحبت درباره حرفه‌ای‌گری می‌پردازیم اما در واقعیت به آن عمل نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: تنظیم قوانین عجیب و سختگیرانه این فصل فدراسیون و کمیته داوران گفته می‌شود که از قوانین فیفا در جهان الگو گرفته شده است، اما در واقع با قانون استاندارد تفاوت‌های بسیاری دارد، چه از نظر اعتراض مربیان که در نمونه اعتراض مربیان ایرانی آن‌ها فقط با یک تذکر جدی مواجه خواهند شد اما در لیگ ما با محرومیت و یا جریمه سنگین به آن می‌پردازند.

خسروی تصریح کرد: در واقع علی دایی و گل‌محمدی به کسی توهین نکرده‌اند و فقط کمی تند صحبت کرده‌اند و توهینی در کلام آن‌ها نبود اما به شدت با آن‌ها برخورد شد، در قانون استاندارد فیفا باید به یک تذکر جدی بسنده می‌کردند.

وی افزود: اعتراض به داوری در همه کشورها وجود دارد که می‌توان گفت این اشتباهات جزیی از اتفاقات مهم و تأثیرگذار فوتبال است.

پیشکسوت داوری گفت: اتفاق نظرهای بسیاری در مورد چند دیدار لیگ برتر به وجود آمده که مهم‌ترین آن‌ها را که می‌توان اشاره کرد اخطار به موقع داور دیدار سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در هفته سوم رقابت‌های لیگ ایران به درستی امیرعالیشاه بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس را جریمه کرد و به نظر من صحنه مکث پنالتی هادی عقیلی بازیکن تیم سپاهان اصفهان کاملاً درست بود و گل سوم را صحیح دانست و اشاره به تجمع بیش از حد هر دو کادر فنی در محیط ممنوعه این بازی و هرج و مرج نامنظم این دیدار پرداخت.

وی در پایان تأکید کرد: در دیدار 2 تیم ملوان و استقلال اهواز در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر ایران گل دوم که بازیکن ملوان برای این تیم به ثمر رساند صددرصد آفساید بود و نباید پذیرفته می‌شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار