کاروان فرهنگی تبلیغی رضوی با حضور در جشن های "زیر سایه خورشید" در شهر قم، آغازگر این حرکت فرهنگی تبلیغی در دهه کرامت خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی از آغاز جشن های مردمی "زیر سایه خورشید" با حضور اولین کاروان فرهنگی تبلیغی رضوی در شهر مقدس قم خبر داد.

علی اکبر عصار نیا با بیان اینکه این کاروان فرهنگی تبلیغی به مدت 4 روز در استان قم حضور خواهند داشت گفت: ديدار با آیت الله سعیدی، توليت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، دیدار با مراجع عظام تقلید، رئيس مجلس خبرگان رهبری، مسئولین استان قم و نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی در روز میلاد حضرت معصومه(س) از عمده برنامه های کاروان اعزامی زیر سایه خورشید است.

وی همچنین حضور در جمع عاشقان و دلباختگان حضرت حجت(عج) و شرکت در نماز جماعت و دعای توسل مسجد جمکران را به عنوان جشن اصلی و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، نماینده ولی فقیه و تولیت مسجد مقدس جمکران را از برنامه های این کاروان در آخرین روز حضور در شهر مقدس قم اعلام کرد.

مدیر عامل موسسه مشاوره و خدمات آستان قدس رضوی بهره مندی از نظرات علما و مراجع در راستای بسط و تعمیق جایگاه سیره و سنت رضوی و بهره‌ مندي حداكثري مخاطبان از آموزه‌هاي اهل‌بيت(ع) را از محورهای این دیدارها عنوان کرد.

عصارنیا حضور اعضای کاروان در آیین خطبه خوانی و افتتاحیه جشن های دهه کرامت، عيادت از بيماران، زیارت گلزار شهدای امام زاده ابراهيم(ع) و حضور در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران و طلاب غير ايرانی حوزه علميه قم را از جمله برنامه های کاروان زیرسایه خورشید در استان قم برشمرد.

وی گفت: کاروان فرهنگی تبلیغی رضوی از سایت هسته ای فردو بازدید خواهد کرد و با مسئولان و جهادگران عرصه هسته ای دیدار خواهند داشت. همچنین پرچم اهدایی آستان قدس رضوی در محل سایت به اهتزاز در خواهد آمد.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی بازديد از کارگاه ساخت ضريح امامين عسگريين و ديدار با خانواده شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه های این کاروان فرهنگی تبلیغی عنوان کرد.

عصارنیا همچنین از اعزام گروه های دیگر فرهنگی تبلیغی رضوی به استانهای کشور خبر داد و افزود: کاروان رضوی متشکل از خادمان، مبلغین و مداحان بارگاه منور رضوی 28 مردادماه عازم تهران می شوند تا با شرکت در مراسم مختلفی که به مناسبت این دهه در تهران برگزار می شود، پیام آوران رضوی باشند.

وی به حضور هیئتهای دیگری از کاروان رضوی در شهرستانهای خراسان جنوبی، آذربایجان غربی، کرمان و بوشهر اشاره کرد و گفت: کاروانهای فرهنگی تبلیغی رضوی علاوه بر استانهای کشور به 45 شهر از 14 کشور جهان نیز سفر خواهند کرد.

مدیر عامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی افزود: در کشور اندونزی این جشن ها با همت 14 تشکل این کشور و در 23 نقطه از شهرهای مختلف کشور اندونزی برگزار می شود.

عصارنیا همچنین به حضور این کاروان در جشن شیعیان و طلاب حوزه های علمیه شیعه، جشن دانش آموزان و مدیران مدارس، جشن ایرانیان مقیم اندونزی و محفل انس با قرآن اشاره کرد و گفت: دیدار با شخصیت های علمی و علمای اهل سنت، دیدار با تولیت آستان مقام قدوس، دیدار با رئیس نهضت العلمای ماکاسار، طلاب و اساتید، اسقف کلیسا و رئیس سابق مجلس العلما و حضور در محافل دانشگاهی اندونزی از مهمترین برنامه های این کاروان اعزامی از دوم تا دهم شهریور ماه است.

هشتمین دوره جشن های مردمی "زیر سایه خورشید" همزمان با آغاز دهه کرامت به همت تشکل های عضو شبکه جوانان رضوی در 260 شهر از سراسر کشور و در برخی از کشورهای جهان از جمله پاکستان، افغانستان، هندوستان، اندونزی، عراق، لبنان، نیجریه، روسیه، عمان، ترکیه و تایلند برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.