مشهد تابلوی حیثیتی نظام حمهوری اسلامی ایران است که بر همین اساس باید به شهرداری مشهد از سوی نهادهای مختلف و دولت کمک ویژه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محسن رضایی در دیدار با شهردار مشهد با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری از نکات محوری است، گفت: بحث مدیریت یکپارچه شهری از نکات محوری برای شهرهای کشور است و یکپارچگی مدیریت شهری و تمرکز اختیارات سبب راحتی مردم و سرعت در پیشرفت کارها می‌شود و مردم را از سرگردانی و مراجعه به مراکز متعدد نجات می‌دهد.

وی افزود: باید در مورد محدوده شهرها یک فکر جدی و اساسی شود و از طرفی نیز باید بازنگری در معماری شهری ایران انجام دهیم تا چارچوب‌های ایرانی و اسلامی در عمران شهرها رعایت شود

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نیز باید این موضوع پیگیری شود لذا در مجمع تشخیص مصلحت نظام کمیته مدیریت شهری تشکیل شده و سیاست‌های مدیریت محلی و شهری در دست تدوین است.

رضایی گفت: فروش تراکم و دارایی‌های شهرداری‌ها منبع اصلی درآمد انها بوده است که البته به معماری شهرها آسیب می‌زند و باید به فکر درآمدهای پایدار بود.

وی اضافه کرد: باید در مورد محدوده شهرها یک فکر جدی و اساسی شود و از طرفی نیز باید بازنگری در معماری شهری ایران انجام دهیم تا چارچوب‌های ایرانی و اسلامی در عمران شهرها رعایت شود.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اهمیت کلان‌شهر مشهد‌، اظهار کرد: امروز مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی است و از اکثر کشورهای خارجی جمعیتی در حدود سه میلیون نفر به مشهد سفر می‌کنند و در واقع مشهد تابلوی حیثیتی نظام اسلامی است که بر همین اساس باید به شهرداری مشهد از سوی دولت و نهادهای کشوری و لشگری کمک ویژه شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: شهر ، نهاد ، مشهد ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.