معاون سازمان بسیج اساتید کشور گفت: ایجاد تفرقه بین مسلمانان از حربه های قدرت های غربی برای کاستن قدرت دنیای اسلام و یکه تازی در عرصه بین المللی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد بصیری صدر درآستانههمایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی افزود: دنیای غرب در مواجهه با موج اسلام گرایی که عالم‌گیر شده است، جنگ نرم را در دستور دارد و جمهوری اسلامی به عنوان امید مسلمانان، در خط مقدم این جنگ قرار دارد.

بصیری صدر توجه به حوزه های فرهنگ، اقتصاد، اجتماع و علم و فناوری را از ارکان اصلی برای رسیدن به قدرتمندی در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: باید به این ارکان توجه ویژه داشت تا فرآیند تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرتی بلامنازع تسریع شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران باید از برنامه های کوتاه مدت دست کشید تأکید کرد: در این زمینه نیاز به تعیین اهداف میان مدت و بلند مدت وجود دارد که البته در راهبردها و نقشه های راه ابلاغی رهبری معظم انقلاب، بیان شده است.

معاون منابع انسانی بسیج اساتید بااشاره به نقش بسیج اساتید در افزایش قدرت نظام، گفت: این گروه فرهیخته متعهد، همانند دوران جنگ، آماده مجاهدتی بی ادعا برای رسیدن کشور به قله های علمی دنیا هستند.

وی در ارتباط با برگزاری شانزدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید کشور خاطرنشان کرد: در این اجلاس بحث آموزش و توانمندسازی اساتید در قالب کارگروه های 5گانه مورد تاکید ویژه است.

بصیری صدر تصریح کرد: با توجه به کارگروه هایی که در این اجلاس در نظر گرفته شده، راهکارهای تبدیل ایران به یک قدرت بین المللی مورد بحث و ارائه راهکار قرار می گیرد.

همچنین، همایش الزامات تبدیل جمهوری اسلامی به قدرت بین‌المللی و شانزدهمين اجلاس سالانه اساتيد بسيجي از 26 تا 29 مرداد با حضور بیش از2هزاراستاد و نخبگان دانشگاهی، فرماندهان شبکه های جنگ نرم و ... در سالن صباي مشهد مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.