مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران از رونمایی تمبر دهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) دوم شهریور با حضور خدام رضوی در ساری خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛احدجاودانی در نشست اعضای ستاد برگزاری دهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) گفت: فراخوان این جشنواره در گروه های سنی بزرگسالان31سال به بالا، جوانان16-30سال، نوجوانان11-15سال و کودکان 10-7سال به سه زبان انگلیسی، فارسی و عربی در اختیار مخاطبین در سراسر دنیا قرار گرفته است.

جاودانی با بیان اینکه سال 85 که اولین دوره برگزاری این جشنواره بوده 850دلنوشته به دبیرخانه رسید، یادآورشد: امسال 114هزار و 452نامه در سه بخش سراسری، بین الملل و بومی با ادبیات مازندران به دبیرخانه دهمین جشنواره نامه ای به امام الرئوف رسیده است.

به گفته وی، این جشنواره از مردمی ترین جشنواره های فرهنگی و هنری است که امسال برای اولین بار با هدف ایجاد انس و الفت مردم سراسر دنیا با ثامن الحجج (ع) در سطح بین المللی درحال برگزاری است.

وی تصریح کرد : 113هزار و 917نامه در بخش سراسری، 322نامه در بخش بین الملل و 213نامه در بخش بومی به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

جاودانی با اشاره به اینکه این جشنواره 26 برگزیده در سه بخش بین المللی،بومی و سراسری، ادامه داد: مراسم تجلیل از برگزیدگان این جشنواره ساعت 9 صبح روز دوم شهریورماه در سالن سلمان هراتی مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور خدام رضوی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بحث تولید محتوایی از آثار رسیده به جشنواره های نامه ای به امام رضا (ع) در دستور کار دبیرخانه این جشنواره لحاظ شده است، از چاپ کتاب نجوای دل پیرامون آثار رسیده به این جشنواره به عنوان خروجی این رویداد فرهنگی و هنری مردمی خبر داد.

جاودانی ضمن تقدیر از اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران جهت همکاری با ستاد اجرای این جشنواره و ارسال فراخوان به 80مدرسه خارج از کشور، افزود: مدرسه جامعه المصطفی قم نیز برای دریافت نامه از خارج از کشور کمک های شایانی با دبیرخانه جشنواره داشتند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.