مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) در کردستان گفت: همزمان باسفراستانی رییس جمهوربه این استان ازتندیس جشنواره رضوی باعنوان «هه تاو» رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ سامان احمدی گفت: هم زمان با حضور رییس جمهور و اهالی کاروان تدبیر و امید همزمان با 4 مرداد به کردستان، جشنواره مولودی خوانی رضوی با عنوان «هه تاو» با اجرای مولودی خوانان نامور سنندجی در دیدار عمومی دکتر روحانی با مردم سنندج وارد مرحله نهایی اجرا شد.

وی افزود: رونمایی از تندیس طراحی شده توسط زوج هنری آرش رضایی و مهنوش علی پور توسط مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دبیر جشنواره با حضور جمعی از علاقه مندان به حوزه موسیقی عرفانی صورت پذیرفت.

رئیس اداره امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در خصوص این تندیس بیان کرد: این تندیس با استفاده از هنر شیشه گری و با الهام از گنبد حضرت ثامن الحجج و تلفیق آن با هنر اروسی که در استان کردستان وجود دارد تهیه و از ارزش هنری والایی برخوردار است.

مسئول دبیرخانه نمایندگی بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) در کردستان همچنین از رونمایی از یادبود هنری جشنواره مولودی خوانی رضوی خبر داد و افزود: ستاد برگزاری جشنواره مولودی خوانی رضوی از سری برنامه های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) پس از فراخوان تخصصی جهت طراحی یادبود هنری این رویداد معنوی در میان هنرمندان نامور رشته تجسمی، اثر کبوتر حرم زوج هنری آرش رضایی و مهنوش علی پور را جهت اهدا به شرکت کنندگان این جشنواره انتخاب کرد.

احمدی گفت: این اثر با هدف نشر هنر رضوی تهیه و در تعداد یکصد قاب آماده اهدا به شرکت کنندگان مرحله نهایی جشنواره مولودی خوانی رضوی «هه تاو» شده است.

گفتنی است، سنندج در روزهای اول و دوم شهریورماه سال جاری همزمان با ایام گرامیداشت دهه کرامت و میلاد امام رضا(علیه السلام) میزبان هنرمندان حوزه مولودی خوانی و منقبت خوانی است.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.