مدیر عامل بازرگانی شرکت پتروشیمی با اشاره به اینکه درکنار افزایش تولید باید صادرات و انتقال تکنولوژی را در دستور کار خود قرار دهیم گفت: دولت هرچه سریعترباید موانع صادراتی را درکشور برطرف سازد.

پیشنهاد تشکیل یک معاونت صادراتی در کشور/ بخش خصوصی را نباید نادیده گرفتبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شریفی مدیر عامل بازرگانی شرکت پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صنعت پتروشیمی یکی از پیشران‌های  و موتور محرکه اقتصادی کشور است قطعا این صنعت پس از تحریم باید خدمات بیشتری حرکت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: باید جلوی خام فروشی محصولات پتروشیمی در کشور گرفته شود تا علاوه بر تکمیل زنجیره تولید ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشور کرده تا ارزش واقعی اقتصاد کشور را در معرض نمایش قرار دهیم.

مدیر عامل بازرگانی شرکت پتروشیمی افزود: دولت با توجه به لزوم سرمایه گذاری در طرح‌های پتروشیمی باید برنامه‌ریزی هوشمندانه‌ای داشته باشد چه را که هم اکنون اکثر پروژه‌ها از پیشترفت 5 تا 100درصدی برخوردار هستند و در این میان مشارکت خارجی را با سرمایه‌گذاری داخلی را لحاظ کرد.

شریفی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی 60 میلیون تن است گفت: طبق برآوردهای حاصله قرار است این ظرفیت به 120 میلیون تن افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: درکنار افزایش تولید باید صادرات و انتقال تکنولوژی را در دستور کار خود قرار دهیم، نیازهایی برای رفع موانع و مشکلات وجود دارد که دولت هرچه سریعتر این موانع را برطرف سازد.

شریفی تصریح کرد: لغو برخی از دستورالعمل‌های صادراتی، تعیین و تکلیف نرخ ارز، افزایش بیمه صادراتی و ارتقای نهادهای نظارتی در بخش صادرات باید به نحو احسنت مورد اجرا قرار گیرد.

وی از پیشنهاد تشکیل یک معاونت صادراتی در کشور خبر داد و گفت: بحث استفاده از بازرگانان خوش‌نام به عنوان دیپلمات‌های اقتصادی در عرصه صادراتی هستند که می‌توانند به عنوان سربازان جبهه اقتصادی بازار توسعه دهند.

همچنین انضباط مالی دولت پرداخت بدهی به بخش خصوصی علاوه بر تقویت این بخش زمینه را برای توانمندی صادرات در کشور فراهم می‌کند.

شریفی افزود: بخش خصوصی را نباید در کشور نادیده گرفت چرا که این قشر یکی از حلقه‌های توسعه اقتصاد هر کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد، دولت باید با نظارت‌های مداوم در کنار بخش خصوصی بوده و مشکلات شبکه بانکی و صادرات آنها را برطرف نماید.

وی در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی گفت: طبق مصوبه مجلس قرار است فرمول قیمت گازی خوراک پتروشیمی ارائه شود در چند سال اخیر این موضوع با جدیت دنبال می‌شود اما در کنار ان باید تکنولوژی و کیفیت محصولات تولیدی ارتقا یابد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار