معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تغییرات سریع و بدون مطالعه در صنعت پتروشیمی به واسطه نحوه خصوصی سازی مشکلات این صنعت را دو چندان کرده به طوری که هم اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی اختیارات خود را از دست داده است.

عباس شعری مقدم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با خصوصی‌سازی  صنعت پتروشیمی اظهار داشت: تغییرات سریع و بدون مطالعه در صنعت پتروشیمی به واسطه نحوه خصوصی سازی در این صنعت سبب ایجاد مشکلات زیادی شده است به طوری که هم اکنون شرکت ملی صنایع پتروشیمی اختیارات خود را از دست داده است.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: بر اساس اصل 44 اگر بخواهیم درجایی سرمایه‌گذاری اصولی به‌ویژه در مناطق محروم داشته باشیم باید نخست فراخوانی داده شود و در این فرآیند نیاز به مراودات اداری با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دولت، مجلس است در این صورت اگر سرمایه‌گذار پیدا نشد طرح را تعریف و برای آن بودجه در نظر بگیریم.
   
شعری مقدم ادامه داد: اینها فرآیندی است که یکی،‌ دو سال زمان می‌طلبد بنابراین چابکی و پیشرفت و توسعه طرح‌ها از بین می‌رود بر همین اساس در مجلس تأکید شده که براساس  قانون اصل 44 شرکتهای مادرتخصصی برای سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم باید در مرحله نخست برای جذب سرمایه گذار فراخوان دهند، در صورت نبود تمایل بخش خصوصی حق سرمایه گذاری تا سقف 49 درصد به آن شرکت داده می شود.
 
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طبق قانون باید 70 درصد از قیمت هر مجتمع پتروشیمی واگذار شده برای توسعه زیرساختها به این شرکت برگردانده می شد در حالی که این امر اجرا نشده، از این رو هم اکنون این شرکت درآمدی ندارد، اما هنوز همچنان وظیفه توسعه این صنعت را برعهده  دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار